Publicerat Augusti 21, 200817 yr Hejsan Funderar på och bli med kombi och vill ha en billig slitvarg som kan producera hyfsade träffbilder. Klass 2 känns vettigast då det kommer bli mest rådjursjakt. Skulle vilja ha lite erfarenheter o synpunkter på Brno CH 305 12/5,6X52R eller annan likvärdig kombi. Mvh Garou!
Publicerat Augusti 21, 200817 yr Jag har haft precis en sådan. Det positiva först enligt mig. Slitstark är den så det räcker för ett par tre generationer,oerhört stark låsning dessutom. Precisionen på kulpipan var bra. Ett starkt och snabbt skensfäste(orginal) som var skottfast. Hagelpipan och kulpipan samsköt väl genom kikarsiktet. Sköt femskottsträffbilder utan värmestegring. Negativt. Bössan är tung! och inte särskilt väl balanserad. Avtrycket på kulpipan var en katastrof,sannolikt hade det gått att få ännu bättre träffbilder med ett bra trycke. Säkringen är ljudlig och sitter kanske inte helt optimalt. Trivdes ändå ganska bra med bössan och hade den på bockjakt/rådjursjakt rätt flitigt under ett par år. Kaliber 5,6x52r är nog en av de mest ändamålsenliga rådjurskalibrar man kan ha,god verkan och liten köttförstöring. /Micke
Publicerat Augusti 21, 200817 yr Jag har haft en sådan tingest med nämnda kaliber plus hagelset, och slitstarkt är nog ordet! Jag sålde den till svågern endast för att köpa en annan likadan med fler piset 12/12 12/5,6x52R 12/7x57R ingen skönhet eller något man imponerar med, men funkar utmärkt Prisbilden är ju ofta rätt okay oxå!
Publicerat Augusti 21, 200817 yr Författare Låter bra... lite tyngd i skogen ger starka ben så det e inga prob. Det kommer nog bli en innom den närmsta tiden. Hur är det med ammunitions tillgången? det verkar ju inte finnas så många fabrikat o kulvikter att välja på direkt. + vilket riktmedel tycker du är optimalt? funderar på o köra med järnsiktena eller ett docter. Mvh Garou
Publicerat Augusti 21, 200817 yr Låter bra... lite tyngd i skogen ger starka ben så det e inga prob. Det kommer nog bli en innom den närmsta tiden. Hur är det med ammunitions tillgången? det verkar ju inte finnas så många fabrikat o kulvikter att välja på direkt. + vilket riktmedel tycker du är optimalt? funderar på o köra med järnsiktena eller ett docter. Mvh Garou Ammo gör både Norma och RWS av vilka bägge sköt bra i min. Järnsiktena har jag ingen minnesbild av då jag aldrig förstått mig på sådana saker. Jag hade en leupold 1-4 på bössan mest hela tiden. /Micke
Publicerat Augusti 23, 200817 yr Författare Har varit förbi en vapennasare samt klämt och kikat på Brno`n den föll mig i smaken må jag säja och det samma gällde priset så jag slog till o köpte den Så nu ska jag lämna in ansökan till polisen på måndag och hoppas att det går fort.. Mvh Garou