Publicerat Augusti 21, 200818 yr hej, har blivit lite nyfiken på welsh springer spaniel - efter det jag har läst så verkar detta vara en trevlig hund med viss allroundinriktning om man hittar rätt ämne vore intressant att få höra erfarenheter av denna ras - gärna bäde från jakt i skog efter skogsfågel/småvilt och räv/rå. och på öpna fält...
Publicerat Augusti 27, 200818 yr hej,har blivit lite nyfiken på welsh springer spaniel - efter det jag har läst så verkar detta vara en trevlig hund med viss allroundinriktning om man hittar rätt ämne vore intressant att få höra erfarenheter av denna ras - gärna bäde från jakt i skog efter skogsfågel/småvilt och räv/rå. och på öpna fält... En kompis till mig har en. Jag tycker det är dåligt "klipp" i dom. Men som sällskap funkar de fint. Mvh
Publicerat Januari 28, 201214 yr Underbara hundar men de är busiga och kräver en hel de lydnad. Duktiga på eftersök och apportering. Inget att driva djur med.