Publicerat Augusti 21, 200817 yr I kväll var man ut och provade på skarv jakt Det blev 20 st som fick bita i gräset Stora fåglar och fula är dom oxå men kul var det och ska prövas fler gånger
Publicerat Augusti 21, 200817 yr I kväll var man ut och provade på skarv jakt Det blev 20 st som fick bita i gräset Stora fåglar och fula är dom oxå men kul var det och ska prövas fler gånger Skoj, var var ni? Tänkte ta en sväng i helgen åxå, slutar för sent för att hinna ut på vardagarna denna veckan.
Publicerat Augusti 21, 200817 yr Författare Skoj, var var ni? Tänkte ta en sväng i helgen åxå, slutar för sent för att hinna ut på vardagarna denna veckan. Vet ej vad kobben heter Men kul var det och mycke fågel i luften Luktar ju inte direkt roser där vi satt så tvätt masin får nog gå lite extra i morgon annars så måste jeg nog hänga kläderna på logen Ska nog i väg i gen inom en snar framtid hoppas jag
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Bra jobbat! Själv så hinner jag inte jaga nå skarv i helgen, det är ju bjääärnjakt nu.. Men sen så.. Mvh
Publicerat Augusti 22, 200817 yr I kväll var man ut och provade på skarv jakt Det blev 20 st som fick bita i gräset Stora fåglar och fula är dom oxå men kul var det och ska prövas fler gånger Kanon !!! Skjut dom för mig oxå...jag hatar dom !!
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Skoj, var var ni? Tänkte ta en sväng i helgen åxå, slutar för sent för att hinna ut på vardagarna denna veckan. Jörgen å jag satt på hansåkers grundet.Ett gäng satt på sandrevlarna å det andra utanför båsfjärd. Mvh P
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Kanon !!! Skjut dom för mig oxå...jag hatar dom !! Fiskarn som vi åkte ut med hadde likadana känslor för dom. mvh P
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Skarvjakt vore kul, skjutit några men det har varit i andra sammanhang.. Mvh!
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Fin fint! stora skarvpopulationer är pest och kolera! Här har vi fullt av dem, men de är ju såklart fredade Och som alla andra djur och fåglar som ska regleras så verkar det vara svårt för myndigheterna att förstå att det är egentligen bara bly som biter... först ska alla sorters "icke-dödande" medel testas... ta bara gåsarna inne i stan som exempel. Man vet inte vart världen är påväg, då man snart får mer straff för att ha skjutit en fredad fågel eller ett djur än för att ha tagit livit av en människa... Keep up the good work får man väl säga och sprid mer bly i luften
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Fin fint! stora skarvpopulationer är pest och kolera!Här har vi fullt av dem, men de är ju såklart fredade Och som alla andra djur och fåglar som ska regleras så verkar det vara svårt för myndigheterna att förstå att det är egentligen bara bly som biter... först ska alla sorters "icke-dödande" medel testas... ta bara gåsarna inne i stan som exempel. Man vet inte vart världen är påväg, då man snart får mer straff för att ha skjutit en fredad fågel eller ett djur än för att ha tagit livit av en människa... Keep up the good work får man väl säga och sprid mer bly i luften Och det värsta som jag nyligen fick höra (av en föredetta politiker)var att miljöministeriet skulle börja sätta övervakningskameror på skravbon ...som om inte dessa pengar skulle kunna gå till bättre behövande !
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Och det värsta som jag nyligen fick höra (av en föredetta politiker)var att miljöministeriet skulle börja sätta övervakningskameror på skravbon ...som om inte dessa pengar skulle kunna gå till bättre behövande ! Japp.. det hörde jag också... förbannat löjligt... liknar lite åtgärderna i Sverige mot mårdhunden. Satsar pengar i helt sjuka förslag... De skulle helst ha sagt att nu ska man börja sätta ut vildminkar på häckningsplatserna.. det skulle göra susen
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Jörgen å jag satt på hansåkers grundet.Ett gäng satt på sandrevlarna å det andra utanför båsfjärd.Mvh P ok, var där i våras. Men säsongen slutar innan de kommit i farten på våren. Tror jag ska försöka ta mig ut imorgon, fast inte på det grundet.
Publicerat Augusti 26, 200817 yr Författare ok, var där i våras. Men säsongen slutar innan de kommit i farten på våren. Tror jag ska försöka ta mig ut imorgon, fast inte på det grundet. Hur har det gåt med skarvarna ? Själv lär det dröja en par veckor innan man kommer ut i gen Då lär det väl vara full fart på gås jakten
Publicerat Augusti 30, 200817 yr Hur har det gåt med skarvarna ? Själv lär det dröja en par veckor innan man kommer ut i gen Då lär det väl vara full fart på gås jakten Tog mig inte ut på någon ren skarvjakt, har fortfarande inte hittat ett recept där de är riktigt goda. Eventuellt skall jag ut på måndag, förutsatt att någon med bil (har haveri på min) vill följa med mig ut. Blir kombinerad sjöfågel/skarvjakt då. Men kanske har gässen börjat sitta på rätt täkter då, ännu så länge sitter de på fel.
Publicerat September 19, 200817 yr Imorgon blir det ut på sjö-fågeljakt! Ska försöka få några skarvar också. Är det nån som äter dom? Det känns inte riktigt aptitligt men vad vet jag Nu ska vi bara försöka få tag på några vettar innan vi ska ut...
Publicerat September 19, 200817 yr Skarv smakar skarv skrev en norrman på ett norskt forum, och det stämmer. De har en väldigt säregen smak, tyvärr har jag inte kommit överrens med den ännu. Här har skarvarna dragit nu, såg väldigt få skarvar i helgen som var...
Publicerat September 21, 200817 yr Skarv smakar skarv skrev en norrman på ett norskt forum, och det stämmer. De har en väldigt säregen smak, tyvärr har jag inte kommit överrens med den ännu. Här har skarvarna dragit nu, såg väldigt få skarvar i helgen som var... Låter inget vidare... det var aldrig nån skarv som kom tillräckligt nära igår, två ejdrar, en kråka, en mink och en kanadagås blev de så vi gick inte hem helt lottlösa...Tror inte att vi fick ut vettarna så bra för det va massa fågel runt om oss men inte nära oss...