Publicerat Augusti 22, 200817 yr Har lånat hem dito över helgen för provskjutning. En hagelbock i väldigt fint skick, inga märken på kolven och tät och bra i låset. Begärt pris är 11'. Någon med erfarenhet av SKB? Har lessnat på halvautomatens oljud/rassel och jag tycker den är i klumpigaste laget i skogen. Sedan efter att ha utvärderat jaktsäsongen med den så sköt jag fler/dåliga skott per rådjur än vad jag gjorde med hagelbocken.
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Egna erfarenheter, att SKB e' prisvärda, starka/hållbara, ser kanske lite gammalmodiga ut och skjuter bra. Har själv en 500 och en 605S sporting, som jag skaffa för en månad sen. Gillar den skarpt
Publicerat Augusti 23, 200817 yr Författare Johka och jag var och provsköt idag och ejektorn på underpipan kastade ej ut hylsorna riktigt så vi blev båda fundersamma om bössan kanske var skjuten en hel del på trap eller skeetbanan. Det kändes ej 100% rätt så jag lämnade tillbaks bössan idag och tog med mig en sprillans 686 Silver Pigeon hem istället..