Publicerat Augusti 23, 200817 yr Kan någon kunnig mäniska tala om för mig vid vilken temeratur en älg har feber och när den är frisk. vi har ju normal temp på 37 grader, har älgen det med? Någon?
Publicerat Augusti 23, 200817 yr Kan någon kunnig mäniska tala om för mig vid vilken temeratur en älg har feber och när den är frisk.vi har ju normal temp på 37 grader, har älgen det med? Någon? På frågan, ingen aning. Undrar bara varför du undrar det?
Publicerat Augusti 23, 200817 yr Kan någon kunnig mäniska tala om för mig vid vilken temeratur en älg har feber och när den är frisk.vi har ju normal temp på 37 grader, har älgen det med? Någon? Tror att älgens kroppstemperatur som normalt ligger på mellan 37 - 38 grader, men vill också minnas att de har normalt mycket lägre kroppstemperatur under vintern.
Publicerat Augusti 23, 200817 yr Författare På frågan, ingen aning. Undrar bara varför du undrar det? Vi har en älg ko som vi försöker få tag i som troligen har livmodern hängande bakom låren. Ett enkelt sett att på plats se om hon har någon större infektion i kroppen är ju att ta tempen på henne när hon är avlivad, men det säger ju inget om man inte vet vad normal temp är.
Publicerat Augusti 23, 200817 yr He, he.. Såg framför mig hur skurebo kommer springandes efter en älg med termometern i högsta hugg.. Tänkte mest hur faen ska de där lyckas.... o så se till så termometern sitter där så länge de nu behövs.. Bäst o ta en sån där turbo digitalgrej... gammeldags med 3-5 min på plats kan bli nog så slitsamt... Ang frågan så har jag ingen aning.. .. Skulle nog gett faen i den där sista wiskyn..
Publicerat Augusti 23, 200817 yr Vi har en älg ko som vi försöker få tag i som troligen har livmodern hängande bakom låren.Ett enkelt sett att på plats se om hon har någon större infektion i kroppen är ju att ta tempen på henne när hon är avlivad, men det säger ju inget om man inte vet vad normal temp är. Tänk på att hon kan få högre kroppstemperatur av både stress och ansträngning. Så jag tror inte tempereturen avslöjar så mycket.. om ni inte lyckas smyga er på henne helt obemärkta. Annars borde det väl gå att ta ett blodprov och skicka till SVA för analys?