Publicerat Augusti 25, 200817 yr Då var sjögågelpremiären avslutad i Ersnäs...Tror det blev totalt12-13 st gräsare.Det var lite trögt på gryningen men efter en timme då det blivit ljust då börja det flyga o smälla.Riktigt kul premiär faktiskt.Mina 4 första gräsare blev det.Hoppas ni andra har haft en bra premiär.Sen bär det ut till skogs tisd-onsd på ett "Ställe"...HeHe/Zugil
Publicerat Augusti 25, 200817 yr Då var sjögågelpremiären avslutad i Ersnäs...Tror det blev totalt12-13 st gräsare.Det var lite trögt på gryningen men efter en timme då det blivit ljust då börja det flyga o smälla.Riktigt kul premiär faktiskt.Mina 4 första gräsare blev det.Hoppas ni andra har haft en bra premiär.Sen bär det ut till skogs tisd-onsd på ett "Ställe"...HeHe/Zugil Grattis =) Jag fick själv min första tjäder idag, hoppas du har lika god tur med skogsfågeln som sjöfågeln =)
Publicerat Augusti 25, 200817 yr Jodå en hyffsad premiär var det allt, inte jättebra men helt ok. Skyttet var lite ojämt, klara bommar varvades med härliga gräsands paket. Niro skötte sig bra och hittade alla 14 fåglar i geggan. Zugil, imorgon tar vi tjädrarna...