Publicerat Augusti 26, 200817 yr Skulle ställa trycket på Cyclonen, det sög på ren svenska i orginal. Fick för mej att det saknades skruvar så jag pekade ut rätt skruvar via sprängskissen och skickade till Fx. Fick igår en burk skott och de förmodat saknade skruvarna i brev Visade sig vara fel skruvar, de jag fick och de jag mycket riktigt pekat ut var just de som de skickat men att det finns ytterligare ett hål vid avtryckaren där det ser ut att saknas en skruv. Ska tydligen vara så.. Alltså.. började skruva och böka och hade givetvis förlagt bruksanvisningen till bössan Hittade snabbt den skruv där man ställde dragläget och den var väl inte så svår att få styrsel på men sen började det strula. Drog man ned så mycket det gick så gick bössan inte att spänna upp alltså hade man dragit för långt. Backade ett kvarts varv och vips så fanns där ett tydligt och irriternade släp igen! Drog på den stora skruven bakom avtryckaren, tror via div tester att den skruven ställer hur tungt trycket ska vara. Vred för mycket och då försvann allt som kunde antydas likna en tryckpunkt, det bara small.. Vred åt andra hållet försiktigt, tänkte att här kanske man kan avliva släpet? Men icke.. :D När jag skruvat klart så hade jag ett litet litet släp men ändå otroligt mycket bättre än från början. Då infinner sig frågan, går det att skruva en ett disktinkt och lätt direkttryck öht??? Fanns en skruvjävel där som jag vred på åt alla möjliga håll utan att kunna notera någon skillad öht, liten fan, insex, bakom avtryckaren.. någon som vet vad det är för något? Den som jag tror styr hur hårt trycket är var en vanlig skruv med skalle som även den satt bakom avtryckaren. Släpet ställdes med en liten insexa framför avtryckaren.. Mvh!
Publicerat Augusti 26, 200817 yr Författare På fråga A svarar jag kanske...på B Öhhh vet ej typ Du e en riktig kompis som hjälper mej på travet Mvh!
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Författare fxhunter tycks ha somnat Sniprat en kråka, två duvor, en skata samt en hel hög med ratts idag med Cyclonen! Trycket är vässentligt mycket bättre även om det inte är riktigt optimalt ännu.. Mvh!
Publicerat Augusti 27, 200817 yr nja nästan somnat, mer eller mindre däckad av en rejäl förkylning. Tagit ett dygn på mig för att förstå vad du menar.... Här är en text ifrån Progunner, Justerskruven, den bakre nr.9 ställer du trycket med. Dvs om du vill ha ett lättare avtryck, snälltryck, direkttryck etc. Om du justerar skruven 1/3 per avfyrat skott så kan du lätt känna skillnaden mellan fabriktinställt trycke och hur mycket lättre trycke du får för var 1/3 varv. Justera aldrig mera än 1/2 varv per gång, då har du förmodligen tappat allt vad avtrycke heter. Den främre skruven justar upphacket nr.12 Om justerskruven är max indragen kommer inte hammaren att hackas upp mot nr.12 Som regel brukar man skruva ut nr.12 helt och börja med att ställa in nr.9. När nr 9 känns ok, så finjusteras avtrycket med nr.12. Samma justervärden 1/3 varv per skott... //Rickard Mvh Björn/Fxhunter
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Författare Men Helvete!! Fan va bra!!!!! Förstod att det var ngt rappel, ska se om jag med lite flyt hinner på det igen i morgon.. lite fullt upp. Fetstort tack!!!!! / Rikard