Hoppa till innehåll

Hornady SST ?


Mad Mike

Recommended Posts

Körde den i .243an tidigare.. Fick det mesta att skjuta bra men SST bara acceptabelt..fan vet om det ens var acceptabelt. Vill minnas grupper om ca 40 mm.. Däremot så lär den tilltala herrn, den var påtagligt blötare än Megan.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;) ajajaj.

Nu kan jag bara hoppas att den funkar i min bössa då jag beställt 100 165grains och 100 180grains SST.

Har fått goda rekomendationer från andra håll,mest avseende på effekt.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

gjorde några halvhjärtade försök att få den att skjuta i både 7mm RM och 3006 för några år seda minns att den var kinkig.. Har inte tagit några vilt med den kulan. hur beräknar du att den kommer uppträda i Rå? har några kvar i cal30/150g och behöver något "effektivt" till rå då jag har några marker med ganska långa smala fält där jag gärna ser att dom blir "på plats".

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter vad jag läst,sett och hört så skall den vara snarlik Ballistic Tip i sitt beteende.

Blir dock lite orolig nu när flera påstår att den inte vill skjuta tätt ;)

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter vad jag läst,sett och hört så skall den vara snarlik Ballistic Tip i sitt beteende.

Blir dock lite orolig nu när flera påstår att den inte vill skjuta tätt :D

/Micke

Hej,

Har laddat en del med SST, 150 grain, till min .30-06:a. Funkade bra, både precisionsmässigt och effekt men har bara skjutit rå med den. Inte någon större köttförsöring och minimala flyktstäckor. Upplevde den som något hårdare än bst plus att den har blylås i form av en ring vilket inte bst har om jag minns korrekt.

mvh

Dard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sköt 5-6 bockar med 150 grs i 308w för två år sen. Småhet laddning och den sköt omkr 20 mm har jag för mig. Den verkade gilla fart för grupperna krympte för varje grain man petade i.

En bock minns jag speciellt. Ca 70 meters håll, skott bakom bog. Bocken slog i på stället och sen ålade 5-6 meter innan vevhusventilationen luftat ur systemet.

Men skjuter du i bogen får du nog inte så mycket kvar att röka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trevligt trevligt! sådan info känns bra :P

Fick kulorna idag så nu har jag laddat upp tre laddstegar med 165grains kulor i 308 och 180 i 300H&H,blåser alldeles för mycket för provskjutning just nu bara :)

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft omkull cirka 60 klövvilt med den kulan i 30-06 och 165 grain allt från rå till älg.

Det är en elak liten kula!!! träffbilder på 100mm runt 20 mm .

Vill du ha mer detaljerad info kan du pm mig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag skjutit mina laddstegar i såväl .308 som 300H&H

I min 308 visade det sig att samma laddning som berger skjuter bäst med sköt även bäst här,ju hetare det blev efter detta ju sämre sköt den.

I min 300H&H var det nära max som bästa träffbilden presterades.

Som referens sköt jag efter avslutad utprovning ett skott med Berger 168 (behöver bara ett så säker är jag på det receptet)

Samt två skott med 300H&H,en Winchester silvertip 180g och en Berger 185g.

Det roliga med 300:an är att vad jag än stoppar i den samt hur mycket det än diffar i laddstegarna så slår allt på samma ställe :P

Sen är den även lite lustig med att den inte skjuter särskillt tätt på 100 med något men sprider inte särskilt mycket mer än så ut till 400m.

Lägger in dom två träffbilderna som presterade bäst.

/Micke

post-240-1220529222_thumb.jpg

post-240-1220529233_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ser ut till att bli ett säkert kort det Micke!

Hoppas den uppträder bra i viltet också.

Vad har din 300H&H presterat som bäst? kula + laddning + träffbild.

MVH/Jocke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad har din 300H&H presterat som bäst? kula + laddning + träffbild.

Med 66,5grains MRP så skjuter 185grains Berger konstant mellan 15-25mm,allt annat jag provat ligger runt 35mm.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan.. den där 308 laddningen såg jävligt trevlig ut!!!!

Mvh!

Det verkar som om 44,0grains 203 B får det mesta att skjuta bra,har andra kulor som syr med den ladningen också.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...