Publicerat Augusti 27, 200817 yr I helgen hade vi Grytjaktshelg med tjtk västra vid grytet i kil, Lyckade prov och lyckade jakter gav några grävlingar. En person som många vet vem tog ut 2 rygg fileer och vi la dom i marinad och grillade dom, ska säga att det var en åring. Och det var gott...... Vi kollade om trikiner och grävling är en väldigt sällan bärare av det. värst var vildsvin och det är inte ofta de har det heller. Vi sa att om någon bjuder oss på grävlig så skulle vi smaka. Och det gjorde vi...och det äter jag gärna igen....
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Jag brukar säga att om någon bjuder dig på vildsvin så smakar du gärna. Men skulle någon bjuda på grävling så är det ytterst få som skulle äta. Skulle inte tro att deras matvanor skiljer sig åt nämnvärt.
Publicerat Augusti 27, 200817 yr låter spännande, skulle vara roligt att smaka. Kan tänka mig att det mesta man jagar går att äta, bara man tillagar det rätt?
Publicerat Augusti 30, 200817 yr .. eeehh.. oki!.... FÖRVÅNAD!.. ja!.. varde mört???... MVh ja inte var det segt inte.. fast det var nyskjutet.. men det var file biten vi åt. föll isär gott i munnen. Ja inte ska man dö nyfiken inte!!!
Publicerat Augusti 30, 200817 yr Ja inte ska man dö nyfiken inte!!! helt rätt!... stolt över dej!... Mvh
Publicerat Augusti 30, 200817 yr Varför inte,griljerad verkar oxå funka /M. http://www.expressen.se/1.292790
Publicerat Augusti 30, 200817 yr Känner en kille som åt grävling under sin tid som jaktelev. Han behövde dryga ut kassan lite vilket kanske inte är så konstigt...... //K9
Publicerat Augusti 30, 200817 yr Varför inte,griljerad verkar oxå funka /M. http://www.expressen.se/1.292790 Hahaha!
Publicerat September 3, 200817 yr Han va ju med på TV för en tid sen, där sa han att specialiten va grävlingshuvud, 4 olika sorters kött
Publicerat September 28, 200817 yr Det mesta går att äta. Ser ofta spår av grävling runt huset. Får bli ett pass kanske..
Publicerat September 28, 200817 yr Det mesta går att äta. Ser ofta spår av grävling runt huset. Får bli ett pass kanske.. Man får väl inte jaga hur som helst i villaområden, det är väl bara kommunjägaren som får? En kollega har en grävling under verandan hon vill bli av med och har fråågat mig. ursäkta trådkapningen men bilden var så bra.....
Publicerat September 28, 200817 yr Man får väl inte jaga hur som helst i villaområden, det är väl bara kommunjägaren som får? En kollega har en grävling under verandan hon vill bli av med och har fråågat mig. ursäkta trådkapningen men bilden var så bra..... Vi bor ute i skogen så det är inte stadsplanerat område. Då är det ok.