Publicerat Augusti 27, 200817 yr fjolåret var en rätt fin säsong med hyffsat stora och många kullar. men nu är det tomt..precis tomt förutom järparna som alltid finns...Och jag tvivlar på att jakttrycket kraschat stammen på marken. Inte ens hundar hittar ju fågel så jag undrar om nån vet vars all fågel gömt sig? flyttar orre/tjädern? mvh // Jordbo
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Tråkigt!! Här i Leksand stöter man fågel vart man än går. Tycker det är mycket mer än tidigare år!! Synd man saknar intresse för dom!! //Jocke
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Tråkigt!! Här i Leksand stöter man fågel vart man än går. Tycker det är mycket mer än tidigare år!! Synd man saknar intresse för dom!!//Jocke Kan vara därför du ser dom överallt, så är det för mig, vill jag jaga ett villebråd så försvinner det från jordenyta men när jag skiter i det så finns de i massor.
Publicerat Augusti 29, 200817 yr Ja du vart har all fågel tagit vägen? har som sagt varit ute i några dagar nu det ända vi fick med oss hem var en fågel en Tjäderhöna. Såg första dan var ute i ca 12 timmar 2 stycken fåglar. Andra dan en Fågel den som sköts. Igår ingenting inte en ända fågel. Idag en Gammtupp som lyfte och flög iväg. Inga Ripor såg man, en Järpe som flög iväg, det är allt man sett under denna vecka. Tycker detta är tråkigt.
Publicerat Augusti 29, 200817 yr Kan vara därför du ser dom överallt, så är det för mig, vill jag jaga ett villebråd så försvinner det från jordenyta men när jag skiter i det så finns de i massor. Amen