Publicerat Augusti 27, 200817 yr En del av tidigare fx bössor i min ägo. En till... Hmm vad satt vart Min 56m bana Min ständige vapendragare
Publicerat Augusti 27, 200817 yr fasen, man blir småsugen på en fxbysse.... i vilka prisklasser ligger dem?
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Författare ifrån 4400.- och uppåt. ifrån Typhoon enkelskott upp till semi-auto. Det kostar en slant det kan man inte skjuta under stolen med. Förrutom bössa tillkommer fyllkit+dyktub(ca2000.-) alternativt en pump, men det är inget jag rekomenderar, man tröttnar ganska fort och optik förstås. Men det är värt varenda krona. jisses så skoj man har. Sjukt bra precision i dessa luftbössor.
Publicerat Augusti 28, 200817 yr Jag gav 11 något för Cyclone, pump, fyllkit till dyktub samt 10 burkar skott. Hade redan en halvkass men fungerande tub samt fästen. Var ut en sväng i morse igen men såg inte en jävla fjäder och inte någon råtta heller, regnade under natten samt på morgonen så det var väl inte så spännande att röra sig idag.. Mvh!
Publicerat Januari 10, 200917 yr varför allt detta FX skjutande? ingen som skjuter med lite vettiga pangar? typ Feinwerkbau? dessa fx gevär ser jag ingen nytta i dålig presision med kikare, har dom ens ställbart tryck på tryckluften?
Publicerat Januari 12, 200917 yr Har ärligt talat inte kollat ngt annat än just Fx, detta med komprimerad luft tilltalade mej och jag har ännu inte bommat ngt som jag kan skylla på bössan utan mer på skytten. Min bössa har ställbart tryck, tre lägen, använder bara lägsta och högsta fart. Kort, lätt och smidig! Mvh!
Publicerat Mars 15, 200917 yr varför allt detta FX skjutande? ingen som skjuter med lite vettiga pangar? typ Feinwerkbau? dessa fx gevär ser jag ingen nytta i dålig presision med kikare, har dom ens ställbart tryck på tryckluften? Sitter här och slöläser lite gamla inlägg och menar inte att vara ohövlig, men är du verkligen seriös när du påstår att FX-arna skulle ha dålig precision? Med min enkla T 12:a satt jag och prickade flugor på 20 m i somras och vet inte vad andra har för precisionskrav, men för mig räcker det alldeles utmärkt...
Publicerat Mars 20, 200917 yr Författare påstår man att fxbössorna har dålig precision så har man antagligen haft oturen att ha testat ett exemplar det varit fel på blev nostalgisk när jag såg bilderna med de vackra tapeterna som fanns i hallen förrut, ångrar nästan att jag renoverat.... NOT!!
Publicerat Mars 23, 200917 yr Jag sköt lite efter jag postat mitt sista inlägg. Den bästa tfb:n (läs där jag gjorde mitt) blev 9.7 mm. Jag sköt tio skott liggande på 33 meter. Funkar för mig!
Publicerat April 19, 200916 yr Nu vart man ju ännu mer sugen på en luftis. Shit va enkelt kunna panga på baksidan utan att störa grannarna.
Publicerat April 19, 200916 yr Beror på vilket vapen du väljer, cyclonen på fullspeed låter i stort sett som en odämpat 22 lr tycker jag. Mvh!
Publicerat Maj 29, 200916 yr Hmm... Undrar om detta foto hör till denna tråd? Ett foto taget i helgen... Även fast det var ganska blåsigt ute så fick jag ändå in ett par träffar.
Publicerat Juli 19, 200916 yr Ja du.. Avståndet var cirka tio meter, men skall ner och kika vilket märke det är på bössan. Fick den iaf när jag var i tioårsåldern...
Publicerat Juli 22, 200916 yr En Norica 4,5 i trästock. Skjuter än idag ganska bra.. Ska vara 10 skott iaf..