Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lite luftrelaterade bilder

Featured Replies

Publicerat

En del av tidigare fx bössor i min ägo.

byssor.jpg

En till...

bysse.jpg

Hmm vad satt vart :blink:

typhoon.jpg

Min 56m bana :ph34r:

skjutvy.jpg

Min ständige vapendragare ;)

hillbilly.jpg

Publicerat

fasen, man blir småsugen på en fxbysse.... i vilka prisklasser ligger dem?

Publicerat
  • Författare

ifrån 4400.- och uppåt. ifrån Typhoon enkelskott upp till semi-auto.

Det kostar en slant det kan man inte skjuta under stolen med.

Förrutom bössa tillkommer fyllkit+dyktub(ca2000.-) alternativt en pump, men det är inget jag rekomenderar, man tröttnar ganska fort :blink:

och optik förstås.

Men det är värt varenda krona. jisses så skoj man har.

Sjukt bra precision i dessa luftbössor.

Publicerat

Jag gav 11 något för Cyclone, pump, fyllkit till dyktub samt 10 burkar skott. Hade redan en halvkass men fungerande tub samt fästen.

Var ut en sväng i morse igen men såg inte en jävla fjäder och inte någon råtta heller, regnade under natten samt på morgonen så det var väl inte så spännande att röra sig idag..

Mvh!

• 4 months later...
Publicerat

varför allt detta FX skjutande? ingen som skjuter med lite vettiga pangar? typ Feinwerkbau? :P dessa fx gevär ser jag ingen nytta i dålig presision med kikare, har dom ens ställbart tryck på tryckluften?

Publicerat

Har ärligt talat inte kollat ngt annat än just Fx, detta med komprimerad luft tilltalade mej och jag har ännu inte bommat ngt som jag kan skylla på bössan utan mer på skytten. Min bössa har ställbart tryck, tre lägen, använder bara lägsta och högsta fart.

Kort, lätt och smidig!

Mvh!

• 2 months later...
Publicerat
varför allt detta FX skjutande? ingen som skjuter med lite vettiga pangar? typ Feinwerkbau? :lol: dessa fx gevär ser jag ingen nytta i dålig presision med kikare, har dom ens ställbart tryck på tryckluften?

Sitter här och slöläser lite gamla inlägg och menar inte att vara ohövlig, men är du verkligen seriös när du påstår att FX-arna skulle ha dålig precision?

Med min enkla T 12:a satt jag och prickade flugor på 20 m i somras och vet inte vad andra har för precisionskrav, men för mig räcker det alldeles utmärkt... :lol:

Publicerat
  • Författare

påstår man att fxbössorna har dålig precision så har man antagligen haft oturen att ha testat ett exemplar det varit fel på :D

blev nostalgisk när jag såg bilderna med de vackra tapeterna som fanns i hallen förrut, ångrar nästan att jag renoverat.... NOT!! ;)

Publicerat

Jag sköt lite efter jag postat mitt sista inlägg. Den bästa tfb:n (läs där jag gjorde mitt) blev 9.7 mm. Jag sköt tio skott liggande på 33 meter.

Funkar för mig! :lol:

• 4 weeks later...
Publicerat

Det duger bara bra <_<B)

Publicerat

Nu vart man ju ännu mer sugen på en luftis. Shit va enkelt kunna panga på baksidan utan att störa grannarna.

Publicerat

Beror på vilket vapen du väljer, cyclonen på fullspeed låter i stort sett som en odämpat 22 lr tycker jag.

Mvh!

• 1 month later...
Publicerat

Hmm... Undrar om detta foto hör till denna tråd?

DSC00333.JPG

Ett foto taget i helgen... Även fast det var ganska blåsigt ute så fick jag ändå in ett par träffar.

Publicerat

Kul, vad för bössa och vilket avstånd?

• 1 month later...
Publicerat

Ja du.. Avståndet var cirka tio meter, men skall ner och kika vilket märke det är på bössan. Fick den iaf när jag var i tioårsåldern...

Publicerat

En Norica 4,5 i trästock. Skjuter än idag ganska bra.. <_<

DSC00371.JPG

Ska vara 10 skott iaf..

• 1 year later...
Publicerat

lufte

gamo 640 shadow me hemmagjort benstöd :P

2mgp79h.jpg