Publicerat Augusti 22, 200521 yr Funderar mer å mer på kanke snöskor. Hur långt tar man sig i dem lämpligen? Kanske kan vara ett alternativ till skidor då jag inte ska så långa sträckor... Märken, priser?
Publicerat Augusti 22, 200521 yr Jag har ett par Lundhags snöskor och är jäkligt nöjd med dessa. Fungerar bra på isiga fjäll och i lössnö Detta par har 5-6 år på nacken och då kostade dom 1500 kr. Är det riktigt lös och fin snö så föredrar jag helt klart breda träskidor.
Publicerat Augusti 22, 200521 yr Jag har provat snöskor en enda gång...och vill inte göra om det, föredrar helt klart skidor. Det var den gamla modellen med breda läderremmar(tror jag) och metallram....Nä, inget för mig iaf..
Publicerat Augusti 22, 200521 yr Författare Nån som har ett par att sälja billigt? Visst använder man stavar även när man går med snöskor?
Publicerat Augusti 22, 200521 yr Vid snårig och/eller brant terräng och när du ska ha bägge händerna fria är snöskor ofta bättre än skidor.....tex vid lojakt.....vittjande av fällor.....ripa på fjället.....aldrig haft råd att prova själv men allt detta är sagt av folk som lever på snöskor.... Finns ett märke som heter sherpa också....
Publicerat Augusti 23, 200521 yr Det är skönt att vinna både tid och teräng när det går utför och man bara ska färdas en bit då man har skidor. Man vinner en hel del.
Publicerat Augusti 29, 200520 yr Jag köpte ett par mindre snöskor på Intersport i Smedjebacken för två årssedan för 700 kr, kolla med någon av Intersportbutikerna om dom har kvar dessa. Fungerar alldeles utmärkt när jag jagar toppfågel, lätta och smidiga.
Publicerat Augusti 29, 200520 yr dessa som tillverkas i piteå kanske också funkar http://www.gavas.nu/ inte så billiga men verkar inte vara dyrare än andra märken.