Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zodiac Tracker My Way

Featured Replies

Publicerat

Hej !

Är det ngn av er som använder Zodiacs Tracker MyWay som GPS Pejl ?? Svärfar står i begrepp att köpa en sådan men det vore interessant att höra vad ni som redan har en tycker om den..

Fungerar LIVE funktionen bra med GPRS ?

Tror att vi har hyfsad GPRS täckning på våra marker men det finns givetvis en och annan GSM skugga även där..

Har föreslagit att han skall vänta in Astron men han vill köpa en nu direkt till stundande sesång och utökar med en Astro senare om den är så fantastisk som alla säger. Med Zodiacen får man ju ändå "live" funktionen och är inte begränsad till radioavståndet...

/Fredric

Publicerat
Hej !

Är det ngn av er som använder Zodiacs Tracker MyWay som GPS Pejl ?? Svärfar står i begrepp att köpa en sådan men det vore interessant att höra vad ni som redan har en tycker om den..

Fungerar LIVE funktionen bra med GPRS ?

Tror att vi har hyfsad GPRS täckning på våra marker men det finns givetvis en och annan GSM skugga även där..

Har föreslagit att han skall vänta in Astron men han vill köpa en nu direkt till stundande sesång och utökar med en Astro senare om den är så fantastisk som alla säger. Med Zodiacen får man ju ändå "live" funktionen och är inte begränsad till radioavståndet...

/Fredric

Tracker Hunter heter den nu men Live funktionen är inte aktiverad än vad jag hört. Den kommer att aktiveras under september. Jag har kört My way nu ett år och den funkar kanon. Det behövs inte mycket täckning alls för att ett SMS ska gå fram. Live kommer att funka så att om GPRS inte räcker skickas vanliga SMS uppdateringar vilket är en säkerhet för SMS kräver ännu mindre täckning än GPRS.

Publicerat
  • Författare
Tracker Hunter heter den nu men Live funktionen är inte aktiverad än vad jag hört. Den kommer att aktiveras under september. Jag har kört My way nu ett år och den funkar kanon. Det behövs inte mycket täckning alls för att ett SMS ska gå fram. Live kommer att funka så att om GPRS inte räcker skickas vanliga SMS uppdateringar vilket är en säkerhet för SMS kräver ännu mindre täckning än GPRS.

Ok...Live funktionen finns redan..Vi skulle idag hämta kittet i Åkersberga hos MK Jakt & Fritid men då det tydligen uppkommit en bugg med GPRS funktionen skickades det tillbaka till Zodiac för åtgärd.

Om 14 dagar skall det vara klart.

Jo för oss kommer det igentligen räcka med SMS men det skall bli kul att testa gprs uppkopplingen.

Tack för ditt svar !!

/Fredric

Publicerat
Ok...Live funktionen finns redan..Vi skulle idag hämta kittet i Åkersberga hos MK Jakt & Fritid men då det tydligen uppkommit en bugg med GPRS funktionen skickades det tillbaka till Zodiac för åtgärd.

Om 14 dagar skall det vara klart.

Jo för oss kommer det igentligen räcka med SMS men det skall bli kul att testa gprs uppkopplingen.

Tack för ditt svar !!

/Fredric

Isåfall har GPRS kommit i dagarna för servern hade inte startats då jag pratade med Peter på Peters Elektronik(förövrigt pga nära service jag valde tracker från början men har inte behövt använda den än...). Enligt dom kommer GPRS att fungera nån gång under september men han hoppades på nån gång kring älgjaktsstart.

Håll koll på www.peters.se för att veta mer... Deras forum är ganska bra info bank.

• 2 weeks later...
Publicerat

Hur många har testat västen till tracker my way gps?

Själv ska jag testa imorrn för första gången....