Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Igen immad bockjakt

Featured Replies

Publicerat

Vilken bockjakt. Skulle blivit i sängen.

Dagen började bra med sol och lagom varmt, men det varade inte länge. Jag körde ut till området jag tänkte smyga runt på. Går av bilen får på alla grejer och börjar gå. Då började det regna små jävlar. Ok tänkte jag får se om jag kan hitta något regnet kan ju avta. NÄ.

Tog mej till bilen och åkte tillbaka till campen. Hunden var i allafall glad att se mej. Nu planlades morgondagen i stället. Efter en natts dålig sömn så tog jag mig ut till samma område. Det började bra ficksyn på en bock på låååångt håll, den traskade in på ett annat område där en jaktkamrat var, så den kunde jag inte följa. Och vinden låg fel ändå. Och i mitt område finns en Större bock som är på retur och den skulle bort. Så jag smög vidare trampar på en sten och halkar. Smidig som man inte är så spjärnade man emot och fick ett grymt hugg i ryggen. Fällknivs hållning intogs och jakten fortsatte. Jag tänkte med denna rygg kan jag inte smyga vidare så jag tog mej ut till skogsvägen och tänkte här postar jag. Det var precis vid en växel. Efter ca en halv timme kom bocken, nu är det tid tänkte jag. Tar upp bössan och får en chock, det var som att titta i ett glas mjölk. Då gav jag upp.... Det var bara att packa och åka hem. Och senare till massören. nu är jag trött på bockjakt. ;)

Fyll gärna på med era egna misslyckade jakter.

Publicerat
Vilken bockjakt. Skulle blivit i sängen.

Dagen började bra med sol och lagom varmt, men det varade inte länge. Jag körde ut till området jag tänkte smyga runt på. Går av bilen får på alla grejer och börjar gå. Då började det regna små jävlar. Ok tänkte jag får se om jag kan hitta något regnet kan ju avta. NÄ.

Tog mej till bilen och åkte tillbaka till campen. Hunden var i allafall glad att se mej. Nu planlades morgondagen i stället. Efter en natts dålig sömn så tog jag mig ut till samma område. Det började bra ficksyn på en bock på låååångt håll, den traskade in på ett annat område där en jaktkamrat var, så den kunde jag inte följa. Och vinden låg fel ändå. Och i mitt område finns en Större bock som är på retur och den skulle bort. Så jag smög vidare trampar på en sten och halkar. Smidig som man inte är så spjärnade man emot och fick ett grymt hugg i ryggen. Fällknivs hållning intogs och jakten fortsatte. Jag tänkte med denna rygg kan jag inte smyga vidare så jag tog mej ut till skogsvägen och tänkte här postar jag. Det var precis vid en växel. Efter ca en halv timme kom bocken, nu är det tid tänkte jag. Tar upp bössan och får en chock, det var som att titta i ett glas mjölk. Då gav jag upp.... Det var bara att packa och åka hem. Och senare till massören. nu är jag trött på bockjakt. :)

Fyll gärna på med era egna misslyckade jakter.

Oj oj!! Det kallar jag höjden av otur! Men nästa gång....... :P

Publicerat
  • Författare

Det var förra veckan. Nu har jag fått alla fökylningars moder. MITT LIV SUGER.

Publicerat
Det var förra veckan. Nu har jag fått alla fökylningars moder. MITT LIV SUGER.

Välkommen i klubben min vän. Har varit däckad sedan i söndags kväll