Publicerat Augusti 30, 200817 yr kortfattat.. Skulle skjuta in min gammbössa idag. (stiga) med mitt nya swift sikte. De började bra. Hade skjutit några skott och träffarna började närmare sig mitten. Då gjorde ja den underliga upptäckten att ja hade skruvat åt left så himmla mkt att den var helt stumm. Jag tyckte de var lite märkligt så ja började undersöka kikarsiktet lite närmare och då gjorde ja den hemska upptäckten. Klackarna som en vapensmed hade borrat och skruvat dit var snea Så siktet var lite snett och jag fick de inte nå mer åt vänster. Så de var bara att avsluta inskjutningen med en felmarginal på 5 cm åt vänster. surt sa räven,såhär 1 dag innan älgjakten.
Publicerat Augusti 30, 200817 yr kortfattat.. Skulle skjuta in min gammbössa idag. (stiga) med mitt nya swift sikte.De började bra. Hade skjutit några skott och träffarna började närmare sig mitten. Då gjorde ja den underliga upptäckten att ja hade skruvat åt left så himmla mkt att den var helt stumm. Jag tyckte de var lite märkligt så ja började undersöka kikarsiktet lite närmare och då gjorde ja den hemska upptäckten. Klackarna som en vapensmed hade borrat och skruvat dit var snea Så siktet var lite snett och jag fick de inte nå mer åt vänster. Så de var bara att avsluta inskjutningen med en felmarginal på 5 cm åt vänster. surt sa räven,såhär 1 dag innan älgjakten. Låter som att en vapensmed är skyldig dig ett nytt vapen/låda tycker jag... å andra sidan finns det kikarfästen som är justerbara i sidled.. det kanske skulle kunna rädda situationen?