Publicerat September 3, 200817 yr hejsan. hur bär ni åt som är halv blinda och måsta använda glasögön för att kunna skilja en fågel from en åkersork på 10 m då glasögön vill bli immiga när man härjar på i skogen ? hittat ingen bra antidimm spray enda jag hittat är en spräj som inte immar men som därimot blir fuktig och geggig så man får en hinna med gegga istället på glasögön. ? blir det bara att skaffa kontakt linser?
Publicerat September 3, 200817 yr Jag vet inte om det fungerar på glasögon men på min badrumsspegel fungerar det. Trodde inte på det innan jag provat men det FUNGERAR. Ta RAKLÖDDER på lite papper och torka spegeln när den är torr. Sen är den inte immig när du kommer ut efter duschen och ska se dig i ansiktet. Prova på glasögonen. Borde nog fungera där med! Berätta hur det gick!! Och ni andra har ett hett tips på hur man håller badrumspegeln im-fri.
Publicerat September 3, 200817 yr Har du inte testat linser så tycker jag du ska göra det. Immar ju aldrig och bättre vidvinkelsyn. /Henke, halvblind utan linser
Publicerat September 3, 200817 yr En droppe diskmedel fungerar på samma sätt som raklöddret, men jag håller med föregående talare...linser är grejen...
Publicerat September 3, 200817 yr Författare japp jag får väl ta och byta ut immiga glasögön tilll blod rödspränga iriterade ögön
Publicerat September 3, 200817 yr Är bara att lida , har samma problem och har även linser men ett brytfel gör att jag inte kan skjuta med hagel om jag bär linser. Toapapper i fickan är standard.
Publicerat September 4, 200817 yr Jag kör yes diskmedel på cyklopet,OCH sköljer av, vid dykning. Funkar klockrent en liten tid, dvs 2-3dyk.
Publicerat September 4, 200817 yr Njae! Om inte jag tar miste tar de ena bort fett o det andra lägger på en fetthinna, eller? Finns kanske raklödder av tvålvariant? Man kan ju även spotta i cyklop, gnugga in o skölja. Funkar fint de me. Men vad är det som binder vattnet mot glaset egentligen? Själv har jag trott de varit fett o därför använt yes o t-röd, men även blivit rådd det!
Publicerat September 4, 200817 yr Har slutat att använda glasögon i Skogen även när jag fiskar, kör bara med Linser. Linser är en skön o härlig befrielse.
Publicerat September 4, 200817 yr Författare får väl bara experimentera och hitta på en egen preparat . ta patent och börja sälja som gör att alla mina jägar bröder vill ta sina glasögön med. hmm.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Vaxa! Funkar bra både mot imma och regn... Var noga bara... Lätt att det blir en hinna som lyser i regnbågens alla färger i starkt sol-ljus annars.