Publicerat September 3, 200817 yr Söker stående fågelhundar till statlig jaktmark som legat avlyst i 10 år. Togs bort för en vecka sen... Äger en jaktstuga mitt i detta område, 50 meter till kalfjället. Har några långhelger på gång nu i september och oktober. PM:a mig om nån är intresserad. Står för logi och mat såklart.
Publicerat September 3, 200817 yr Söker stående fågelhundar till statlig jaktmark som legat avlyst i 10 år. Togs bort för en vecka sen... Äger en jaktstuga mitt i detta område, 50 meter till kalfjället. Har några långhelger på gång nu i september och oktober. PM:a mig om nån är intresserad. Står för logi och mat såklart. Jag var upp till Borgafjäll förra veckan med en kompis som har en vorster(stavning?). Han ska åka några svängar till upp till fjälls. Jag kan höra med honom, för det låter intressant. Han bor i Uppsala. Vart i jämtland är det?
Publicerat September 3, 200817 yr Författare Bor själv i Uppsala... http://fjallfiske.nu/jaktkartor/are_norra.jpg Området är Sösjöfjället, SÖ4 b på kartlänken. Inte lätt att nå, vår stuga ligget precis vid trädgränsen. Sista biten är på väg där endast 2 ägare har tillgång till bilväg. Vi och en annan privat markägare. Därefter är det en timmes promenad rakt upp till stugan. 6 sovplatser, 4 klara. Vill gärna ha med 2 hundar. Med hundförare såklart . Intressanta helger är fredag - söndag, 19-21 september alt. 3-5 oktober. Sistnämnda är bäst. 1 bil går från Uppsala.
Publicerat September 4, 200817 yr Hej! Verkar intressant. Har funderingar att åka upp i september. Kan komma upp med två hundar. Erik