Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilket märke??

Featured Replies

Publicerat

Ska nu börja handladda hade jag tänkt!! Vilket start-kit ska man välja?? Verkar ju finnas en uppsjö, samt vilka priser handlar det om?

/ Mvh C

Publicerat
Ska nu börja handladda hade jag tänkt!! Vilket start-kit ska man välja?? Verkar ju finnas en uppsjö, samt vilka priser handlar det om?

/ Mvh C

smaken är som röven, klöven.

vissa föredrar hornady andra rcbs, jag själv gillar reddings big boss.

har även använt lee men blev less till slut.

köpa gör du lättast på smartreloder.com och dom har riktigt bra priser kolla själv.

Publicerat

Jag började med ett Lee....men har nu succesivt bytt ut det mesta mot Redding eller RCBS, börja med bättre kvalité på en gång slipper du bli besviken och det går betydligt fortare att ladda med en våg man törs lita på, en press som inte flexar när man kalibererar hylsor, verktyg som håller tajta toleranser osv....

Dyrt är många gånger bättre faktiskt.

Mitt tips: RCBS eller Redding, eller lite av båda <_<

Publicerat
Jag började med ett Lee....men har nu succesivt bytt ut det mesta mot Redding eller RCBS, börja med bättre kvalité på en gång slipper du bli besviken och det går betydligt fortare att ladda med en våg man törs lita på, en press som inte flexar när man kalibererar hylsor, verktyg som håller tajta toleranser osv....

Dyrt är många gånger bättre faktiskt.

Mitt tips: RCBS eller Redding, eller lite av båda ;)

Jag kör på Freddes linje med ett billigt startkit, sen kan man byta ut de delar man känner att man vill förbättra.

Det är som alltid väldigt lätt att få goda råd om att köpa det bästa och dyraste med en gång men det det är i alla fall i mitt fall aldrig ett alternativ.

Jag har beställt ett Lee Anniversarykit från www.cabelas.com det blir mindre än hälften av pengarna jämfört med att köpa i Sverige. Jag har provladdat lite hos en kompis med en gammal sliten Leeutrustning, det smäller av de skotten oxå :P

Publicerat

/ Mvh C

Köp du ett startset från RCBS, både prisvärt om funktionellt.

Själv har jag eff hopplock av Hornady, RCBS, Lee och Bonzana.

Om jag skulle köpa nya prylar från grunden nu så hade det nog blivit RCBS för hels slanten...

Publicerat

Visst duger det mesta för normal jägaren fast det är inte så mycket dyrare att köpa bra kvalitet direkt. Då räcker grejorna livet ut och blir du sedan lite mera avancerad i ditt laddande så kommer du att byta till bättre sen vilket ofta är fallet ;) Så mitt råd köp Redding eller Rcbs press och verktyg tycker jag Redding är mest prisvärda

Publicerat
  • Författare

Tack för svaren!

Jo, jag har varit inne på att skaffa kvalitet direkt....jag hatar att sitta å vara irriterad för att man varit "gnidig"! Sett härifrån jaktsidan och hört från annat håll att RCBS ska funka bra, så jag tror det blir ett sånt startkit. Och vad gäller skyttet så är det för det jaktliga syftet, inte så mycket precisionsskytte.

Mvh / C