Publicerat September 7, 200817 yr Ska uppåt landet för att jaga tjäder med trädskällare. Hur är det med 308 win, och jaktmatch? Är det overkill, blir det mycket kött förstöring?? //Kent
Publicerat September 7, 200817 yr Lite overkill och det kan bli slarvsylta men det funkar. Kanske skulle en spetsigare kula trasa sönder mindre.
Publicerat September 7, 200817 yr Min kompis laddar ner en 110 gr fmj till 770 m/s och det fungerar perfekt.
Publicerat September 7, 200817 yr Jaktmatch i 308 är snäll med fågel däremot skulle jag oroa mig för ögonbryna istället då det sällan är speciellt normala skjutställningar vid jaktformen
Publicerat September 8, 200817 yr Jaktmatch i 308 är snäll med fågel däremot skulle jag oroa mig för ögonbryna istället då det sällan är speciellt normala skjutställningar vid jaktformen tror o hoppas innerligen att mina ögonbryn förblir intakta. Har ett väl tilltaget ögon avstånd för kikaren
Publicerat September 9, 200817 yr skjut du med dina jaktmatch o va gla, jag lovar att dom dödar men hunden tycker nog inte om smällen samme ps , komm grejorna fram?
Publicerat September 9, 200817 yr skjut du med dina jaktmatch o va gla, jag lovar att dom dödar men hunden tycker nog inte om smällensamme ps , komm grejorna fram? Tjenare samme! Japp grejerna kom fram som dom skulle kommer att använda Jaktmatchen som planerat. Fick ju äntligen tummen ur o beställde handladdningsprylar, får se om jag hinner ladda något innan det blir dags?