Publicerat Augusti 23, 200520 yr Seriöst att göra så här en vecka innan jakten börjar. Ripjägare stoppas! 2005-08-18 Luleå (JJ) Länsstyrelsen i Norrbotten har beslutat att stoppa ett stort antal jägare inför årets småviltsjakt ovanför odlingsgränsen. Orsaken är att jägarna inte lämnat in fjolårets avskjutningsrapport. På spärrlistan finns 412 av 688 länskortslösare och 650 av 994 kommunkortslösare. Länsstyrelsens stopp gäller inte för de som löst dagskort. http://jj.norran.com/senaste_nyheterna.php?id=149
Publicerat Augusti 23, 200520 yr Efter ett telefon samtal till jaktansvarig på länstyrelsen från en kompis, visade sig att ingen som vill köpa årsjaktkort kommer att stoppas. Skicka iväg viltrapporten NU så ordnar det sig. För övrigt så känner jag mig lugn, då jag skickade in viltrapporten i våras som vanligt.
Publicerat Augusti 23, 200520 yr Ska man lämna in en rapport och inte gjort det så tycker i alla fall jag att det är riktigt. Om det nu framgått tydligt att rapport ska inlämnas.
Publicerat Augusti 23, 200520 yr Ska man lämna in en rapport och inte gjort det så tycker i alla fall jag att det är riktigt. Om det nu framgått tydligt att rapport ska inlämnas. Är böjd att hålla med.. Det har på jaktkorten (i alla fall i jämtland) stått klart och tydligt att så skulle ske. Och i ärlighetens namn hur svårt kan det vara att lämmna in viltrapporten ? Lite kan man ju kräva eller hur, är man inte mera intreserad så får man skylla sig själv.
Publicerat Augusti 23, 200520 yr Är böjd att hålla med..Det har på jaktkorten (i alla fall i jämtland) stått klart och tydligt att så skulle ske. Och i ärlighetens namn hur svårt kan det vara att lämmna in viltrapporten ? Lite kan man ju kräva eller hur, är man inte mera intreserad så får man skylla sig själv. Jo jag håller också med, man behöver inte ens ett frimärke utan bara att fylla i och lägga i lådan.... klart. Synd att det ska behövas denna väckarklocka till alla som skiter i viltrapporten, men som sagt.. iår klarar slarvpellarna sig. :-
Publicerat Augusti 23, 200520 yr Faktum är att jag gjorde det på nätet förra året... Tog två minuter.. Hur smidigt som helst faktiskt!!!! Mvh Pär
Publicerat Augusti 24, 200520 yr Ska man lämna in en rapport och inte gjort det så tycker i alla fall jag att det är riktigt. Om det nu framgått tydligt att rapport ska inlämnas. Håller med till 100 %. Helt riktigt.