Publicerat September 9, 200817 yr Är det någon som har provat vtr:en? Precision? Hur är stocken, är den styv eller "sladdrig" Trycke? All info mottages tacksamt.
Publicerat September 9, 200817 yr Kramade en hel drös Remington i fredags - var på Torsbo - och jag måste säga att deras trycke generellt känns rätt dåliga om man t ex kände på Sako samtidigt. Men trycken är ju lite personliga, och jag som pistolskytt har väl mina egna idéer... Stocken kändes ok - t o m för mig, och det är ett bra betyg. Däremot känns de alla väldigt korta.
Publicerat September 10, 200817 yr Kramade en hel drös Remington i fredags - var på Torsbo - och jag måste säga att deras trycke generellt känns rätt dåliga om man t ex kände på Sako samtidigt. Men trycken är ju lite personliga, och jag som pistolskytt har väl mina egna idéer... Stocken kändes ok - t o m för mig, och det är ett bra betyg. Däremot känns de alla väldigt korta. En sak är ju att Remingtons trycken från fabrik alltid är: "Lawyer Safe".. alltså att ingen klåfingrig amerikan ska kunna skjuta sig i foten bara för att han pillar lite på avtryckaren. jag beställd emin SPS från Torsbo och de justerade trycket kostnadsfritt åt mig innan de skickade bössan, just för att det är så förebaskat hårt. När bössan väl kom fram kan jag bara konstatera att för att vara ett fabriksmonterat trycke så är det riktigt riktigt bra. På VTR:en sitter väl dessutom det nya trycket som är ännu krispigare och dessutom har justeringsmöjligheter i 6 steg (om jag inte minns fel) utan att behöva ta ur systemet ur stocken. Kan inte hålla med om att de känns korta, men det är nog väldigt personligt (armlängd, tycke och smak).. =)
Publicerat September 10, 200817 yr Kan inte hålla med om att de känns korta, men det är nog väldigt personligt (armlängd, tycke och smak).. =) Håller inte heller med om att de är korta och då är jag 189 lång med aparmar och skulle det vara så har jag hellre en lite för kort kolv än en som är för lång. Kolven är inte vridstyv och lite sladdrig,har sett några träffbilder av en sådan dock och det såg helt ok ut. /Micke
Publicerat September 10, 200817 yr Håller inte heller med om att de är korta och då är jag 189 lång med aparmar och skulle det vara så har jag hellre en lite för kort kolv än en som är för lång.Kolven är inte vridstyv och lite sladdrig,har sett några träffbilder av en sådan dock och det såg helt ok ut. /Micke Sitter en Hough Overmoulded på min med, men den presterar hittills helt OK tycker jag. Med mina jaktmått mätt då =)
Publicerat September 10, 200817 yr Allt är relativt,jag har haft en Houge Overmoulded kolv,var inte helt nöjd med den. /Micke
Publicerat September 10, 200817 yr Allt är relativt,jag har haft en Houge Overmoulded kolv,var inte helt nöjd med den./Micke Jag är inte heller nöjd Men den skjuter bra =) Ska se om jag får tag på en mcmillan =)