Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu skall Luxusen få sig en avlusning !!! RESULTAT !!

Featured Replies

Publicerat

Nu har man efter en del velande ändå lämnat in Luxus kolven till Herr Smålänning. Ställbar kolvkam och ny bakkappa står på scemat.

Enl. vissa är detta att skända den fina kolven... men va fan !!! Skjuter man illa med för låg kolvkam finns inget annat val.

Känner mig hur som haver hel lugn då den ligger hos den bästa av dem bästa inom kolvsnickeri :D

Resultatet kommer att publiceras inom 2 veckor om jag har tur.

Publicerat

Så rädd om bössorna får man inte vara att man inte justerar dem vid behov. Då blir det antingen att den blir kvar i vapenskåpet, eller säljs, och det är ju rätt dåliga alternativ om inte annat ekonomiskt.

Ska bli kul att se resultatet.

Publicerat
  • Författare

Rätt och riktigt..det är ju ett verktyg :lol:

Funderingar gick också på att byta till varmintkolven som har ställbart i grundutförande men till slut blev det iaf till att modifiera min egen. Laddar upp resultatet så fort jag fått hem den.

Publicerat

Helt rätt skulle gjort samma sak, såg att de sålde den som specialutgåva direkt från fabrik.

Publicerat
  • Författare
Helt rätt skulle gjort samma sak, såg att de sålde den som specialutgåva direkt från fabrik.

Ja de hade ju en "Normark Special" variant med svarta sidoplattor...Ingen (inte ens Normark) hade riktig koll på om och hur det skulle gå till att endast köpa en kolv utan låda och undersstock.

Tror att jag kommer bli nöjd med arbetet......han är grymt bra på dessa arbeten.

Publicerat
  • Författare

Nu kommer lite bilder på resultatet. GRYMT nöjd kan man milt sagt påstå <_<:lol:;)

post-1471-1221663726_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

En till

post-1471-1221663768_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

En till !

post-1471-1221663794_thumb.jpg

Publicerat

Skitsnyggt!!! <_<

Publicerat
  • Författare

Sista !!!

post-1471-1221663818_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Skitsnyggt!!! <_<

Tackar !!

Jo nu får man nöjd för en stund :lol:

Publicerat

Men, han har ju vänt på kolven... kindstödet är ju på fel sida, likaså slutstyckshandtaget ;)

Riktigt snyggt var det iaf.

Publicerat

Vad kostade kalaset?

:mad:

/Må

Publicerat
  • Författare
Vad kostade kalaset?

/Må

3 LÖK !

Publicerat
  • Författare
Men, han har ju vänt på kolven... kindstödet är ju på fel sida, likaså slutstyckshandtaget :mad:

Ho ha ha !!

Publicerat
Men, han har ju vänt på kolven... kindstödet är ju på fel sida, likaså slutstyckshandtaget :mad:

Ja, verkligen. Undrar hur som lyckades med en sån totalmiss på kolvkam.......

Det måste gå att reklamera!!

(Riktigt fin blev den! :mad: )

Publicerat
Ja, verkligen. Undrar hur som lyckades med en sån totalmiss på kolvkam.......

Det måste gå att reklamera!!

:P

(Riktigt fin blev den! :D )

Ruggit fint och betydligt mycket bättre än den där andra killen som håller på men inte använder originalträ till själva höjningen. Har en kompis som lämnade in bössan hos Walter Borg, som skickade till honom. En fin gammal HVQ-helstock i 30.06. Såg ut som skit när den kom tillbaka med en träbit i helt annan färg.

• 5 months later...
Publicerat
  • Författare
Ruggit fint och betydligt mycket bättre än den där andra killen som håller på men inte använder originalträ till själva höjningen. Har en kompis som lämnade in bössan hos Walter Borg, som skickade till honom. En fin gammal HVQ-helstock i 30.06. Såg ut som skit när den kom tillbaka med en träbit i helt annan färg.

Ja det lät inte roligt. Smålänning använder inte orginalträbit heller man väljer material med stor omsorg :lol::lol:

Det som jag tycker ser lite så där ut med det man sett från kolvkam.se är att det är så små kolvkamsbitar. Det jag värderar högt är mycket kindkontakt vilket jag tycker jag fått mer med denna modell.

Är ngn interesserad av att göra ett sådant jobb kan jag varmt rekommendera snickare Fredrik hos Jocke Smålänning AB. Han håller låga priser och har som oftast tid att ta sig an jobben direkt när man kontaktar honom.

Och sedan är han givetvis FANTASTISKT duktig som ni kan se på bilderna.

PM:a för kontaktuppgifter om ni inte finner dessa själva.

Publicerat

Förstår att du är nöjd med den kolvkammen den blev både snygg och mer praktisk för dig.

Hälsningar

Mikael