Publicerat September 12, 200817 yr Hittade ett gamalt sikte intryckt i vapenskåpet, har letat info om detta sikte men bara hittat smith&bender vilket jag inte tror att det är, det är inprentat Zenith på kikaren, (på delen mot ögat såattsäga) någon som har någon aning om vad detta kan vara`?
Publicerat September 12, 200817 yr Hittade ett gamalt sikte intryckt i vapenskåpet, har letat info om detta sikte men bara hittat smith&bender vilket jag inte tror att det är, det är inprentat Zenith på kikaren, (på delen mot ögat såattsäga) någon som har någon aning om vad detta kan vara`? kan du ta en bild på den ?
Publicerat September 15, 200817 yr kan du ta en bild på den ? tja nu har jag hittat lite info om den , det är en äkta zenith japansk eller kina ? alltså samma märket som finns idag på handkikare ,tubkikare mm , dem körde på prov att sälja i sverige för många många år sen men det gick inte så bra ! idag kör samma fabrik ett olika märken teex bushnell , zenith focus ,bristol mm + en massa skit kikaren !
Publicerat September 16, 200817 yr Författare tja nu har jag hittat lite info om den , det är en äkta zenith japansk eller kina ? alltså samma märket som finns idag på handkikare ,tubkikare mm , dem körde på prov att sälja i sverige för många många år sen men det gick inte så bra ! idag kör samma fabrik ett olika märken teex bushnell , zenith focus ,bristol mm + en massa skit kikaren ! Hade en svag aning att det var något sådant skräp det handlade om.. tack så mkt. för svaret och tiden du tog dig
Publicerat Oktober 16, 200817 yr är kikarsiktet helt kass då eller. Jag har också ett på en av mina bössor.... Det fick bra betyg av personen jag sköt upp för jägarexamen för.