Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lågförstorande sikte?

Featured Replies

Publicerat

Vilka sikten bortsett från Leupold finns det som har schysst ögonavstånd och är skottfast. Ska sitta på en 375 Ruger. Letar en 1-4 eller 1,5-5 eller liknande. Har en Meopta 1,5-5 men ögonavståndet är inte att skryta om. Den funkade på 358:an men tror att på 375:an lär det bli närkontakt.

Kanske nån som har typ en Leupold liggandes? 2-7 kan funka åxå.

Publicerat

Så mycket gott jag läst om Nikon så lär den nog funka.

En polare har en Leupold 1-4 som inte används,den är säkert till salu om du är intresserad.

/Micke

Publicerat
  • Författare
Så mycket gott jag läst om Nikon så lär den nog funka.

En polare har en Leupold 1-4 som inte används,den är säkert till salu om du är intresserad.

/Micke

Jo jag har haft 2 st själv, har kvar en, kanonoptik. Tänkte just om den var skottfast, men det är den säkert.

Du kan ju kolla vad det är för kikare och om han vill sälja, klart intressant.

Publicerat

Zeiss Conquest 1,8-5,5x38 kanske? $359, i skrivande stund cirka 2400:- (vet dock ej vad som tillkommer i frakt osv), här:

http://theopticzone.com/detail.aspx?ID=4604

185538conquest.gif

Publicerat

Swarre Z6i har en med extra långt ögonavstånd är det inte 1-6x 24 på den

Publicerat
  • Författare
Zeiss Conquest 1,8-5,5x38 kanske? $359, i skrivande stund cirka 2400:- (vet dock ej vad som tillkommer i frakt osv), här:

http://theopticzone.com/detail.aspx?ID=4604

185538conquest.gif

Orkar inte vänta på exporttillstånd från dom, annars ett bra alternativ.

Swarre Z6i har en med extra långt ögonavstånd är det inte 1-6x 24 på den

Gärna liiite billigare :lol:

Publicerat

Mats, skaffa du dig en Leupold 1-4 eller 1,5-5 då får du mycket för pengarna och skottfasta? Jaa det är dom, hoppa dock gärna över VX-1:an då den saknar "klick" på justerskruvarna.

Dom steglösa justerskruvarna gör det lite extra jobbigt att skjuta in. Kolla med jarmo Orre, har för mig att han har ett par beggade till bra pris liggandes i sin affär.

Orres vapenshop 0702-830004 - Mycket trevlig när jag bubblade med han per telefon.

Publicerat
  • Författare
Mats, skaffa du dig en Leupold 1-4 eller 1,5-5 då får du mycket för pengarna och skottfasta? Jaa det är dom, hoppa dock gärna över VX-1:an då den saknar "klick" på justerskruvarna.

Dom steglösa justerskruvarna gör det lite extra jobbigt att skjuta in. Kolla med jarmo Orre, har för mig att han har ett par beggade till bra pris liggandes i sin affär.

Orres vapenshop 0702-830004 - Mycket trevlig när jag bubblade med han per telefon.

Huvet på spiken, grannen är ju polers me han. Ska kolla o se va han har. Att jag inte tänkte så långt :unsure:

Publicerat
Vilka sikten bortsett från Leupold finns det som har schysst ögonavstånd och är skottfast. Ska sitta på en 375 Ruger. Letar en 1-4 eller 1,5-5 eller liknande. Har en Meopta 1,5-5 men ögonavståndet är inte att skryta om. Den funkade på 358:an men tror att på 375:an lär det bli närkontakt.

Trijicon:s minsta bör passa dig. Den har ovanligt långt ögonavstånd. Själv fick jag använda extension ringar för att flytta fram kikaren...... :D

Annars lär det finnas EER sikte(scout) att köpa som man monterar framför lådan.

Publicerat
  • Författare

Har provat scoutkikare å kom inte alls överens med den så det blir en vanlig hederlig kikare av nåt slag. Lutar åt en leupold eller Nikon.

Publicerat
  • Författare

/Micke

Har du kollat va han vill ha?

Publicerat
Har du kollat va han vill ha?

Jag pratade med han igår,han skulle kolla upp vad dom kostade och återkomma.

Det är en Vari x-II med heavy duplex i superskick.

Säg vad vill du betala så går det kanske fortare.

/Micke

Publicerat

Har en Leupold 2-7:a (vx2) på min 9.3:a... Sugen på ett byte? Min kikare är ganska gammal men funkar kanon så kanske kan du få en slant emellan...

Har snabbmontage och en belyst 3-9x50 till den också så e ute eter en lite smidigare kikare...

PM:a gärna vid intresse mvh// Fredrik

Publicerat

Weaver Classic Extreme 1,5-4x24 rekommenderas om belyst är av intresse.

Jag kör med en sån på en 358 NM och jag är supernöjd med den.

Weaver hos TheOpticZone

// gAsToN

Publicerat
  • Författare
Säg vad vill du betala så går det kanske fortare.

/Micke

Väntar hellre slipper det bli ett skambud, vet inte vad dom ligger i för kurs.

Har en Leupold 2-7:a (vx2) på min 9.3:a... Sugen på ett byte? Min kikare är ganska gammal men funkar kanon så kanske kan du få en slant emellan...

Har snabbmontage och en belyst 3-9x50 till den också så e ute eter en lite smidigare kikare...

PM:a gärna vid intresse mvh// Fredrik

Tro mig, behåll 2-7:an du så slipper du halvmåneklubben ;)