Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ASAT 3D

Featured Replies

Publicerat

Jag är ute efter ett nytt camoställ men utbudet e så stort. Jag har tänkt använda det till lock-, vak och smygjakt. Har tittat lite på ASAT 3D, någon som använt det? De verkar passa bra till ala miljöer och årstider.

Publicerat

Jag har både Mossy Oak och ASAT 3D som används flitigt, min erfarenhet är att ASAT slår Mossy med hästlängder.

Den miljö jag jagar i är Norrländsk granskog och småbruten terräng med åkrar och ängar.

Men visst sjutton funkar Mossy också, men det är inte lika mångsidigt som ASAT.

Mvh Janne

Publicerat

Helt sjukt hur bra det ser ut att vara. När man ser bilderna på deras hemsida så blir man imponerad. Och att det passar till så många olika miljöer. Blir nog att skaffa ett sådant set. MVH Erik

Publicerat

Visst är det precis som Crowfear säger:

Men visst sjutton funkar Mossy också, men det är inte lika mångsidigt som ASAT.

Alla kamouflage funkar till de miljöer som de är tänkta.

Fast sätter man sig på "fel" ställe så blir man en plump!

Så ska du ha ett mångsidigt camo, oavsett om du jagar i storskogen eller på fält, så ska du kika en extra gång på ASAT.

Mer bilder på kläder och gömsle hittar du här:

http://www.jomic.net/asat

Bilderna finns även på ASAT's sida men inte lika stora..

p.s

Jag använder kläderna för att jag är helt såld på dem, inte för att jag säljer dem! :unsure:

d.s

• 4 weeks later...
Publicerat

Hej!

Ni som har asat, är de på något vis vatten och vindavisande eller måste man ha sånt under?

/Johan

Publicerat
Hej!

Ni som har asat, är de på något vis vatten och vindavisande eller måste man ha sånt under?

/Johan

Det är ett överdragsställ.

Jag rekommenderar lite varma kläder under.

Kan bli lite frostnupet annars ;) .

Camot är helt överjävligt,

Satt i ett torn o väntade på rådjur, då kom det en korp o landade på räcket, dom e jäkligt stora på 50centimeters avstånd.

Riktigt häftigt. :lol:

Publicerat

ihåligt som ett myggnät är det. så täta kläder under isåfall. Men stället rekommenderar jag verkligen. Djuren som "ser" dig fattar ingenting. Garanterar det. Oavsett var du sitter.

Jämför med vilket annat camo som helst och du kommer att se att ASAT är samma nyans som naturen oavsett var det placeras. Dom andra blir mörka fläckar.

EN nackdel kan jag hitta jämfört med mitt andra camo, det är att det prasslar lite. Men det är nog bara mitt gamla camo som inte prasslar av dom som finns på marknaden. Dom flesta är plastigare än ASATs camo. Har däremot märkt efter några veckors användning att prasslet minskat avsevärt.

Finns ett camo till men dock utan "löv" som kan funka. Samma färger som ASAT. "Predator" heter det. Dock så anser jag att ASAT borde vara bättre.

Lycka till i camodjungeln.

Publicerat

Tackar!

Då blir det skaljacka och asat =)

Har nån provat den i snö? Samma camo året runt verkar nästan för bra för att vara sant!

Publicerat
Tackar!

Då blir det skaljacka och asat =)

Har nån provat den i snö? Samma camo året runt verkar nästan för bra för att vara sant!

Finns bilder på det i snö. Tyvärr inte haft möjlighet att testa det i snö. Men där blir den vanliga knallvita snödräkten den omvända "mörka fläcken" som jag tidigare pratat om med vanliga camodräkter.. Där blir snödräkten en vit fläck medans ASATdräkten ser vit ut, men mera naturtrogen.

Skulle vara i fjällen då, att snödräkten slår ASAT på fingrarna. där det verkligen inte finns annat än SNÖ . men i en snöig granskog, ASAT big time bättre!

Publicerat

Lite sent men dock,

Det är som grabbarna säger: Är allt helt vitt (på kalfjället eller mitt ute på ett fält utan buskar) så kommer du vara den där mörka blobben.

Men kommer du in i skogen där det vita bryts upp av buskar och träd så funkar ASAT!

Bilderna på ASATs sida är nu uppdelade beroende på årstider: Grönt, höst och vinter.

Men även svartvita bilder och bilder med ASAT i jämförelse med andra camo.

Jag hörde detta av en som testat ASAT och inte var så imponerad:

"Djuren såg mig när jag gick omkring med det på mig!"

Svar:

Fullständigt naturligt!

Går man omkring spelar det ingen roll vad man har på dig, djuren kommer se dina rörelser.

De kommer reagera instinktivt och fly när de ser något de inte känner igen eller blir skrämda av något.

För att göra en liknelse så kan man ta en orm.

Ligger den helt stilla kommer man inte se den (om man inte råkar trampa på den), den är perfekt kamouflerad!

Man kommer inte se den förrens den rör på sig, då bryter den mönstret och blir synlig.

Så regel nummer 1: Sitt så stilla du kan (även om djuren trampar/landar på dig)! :lol: