Publicerat September 14, 200817 yr tjena,nån som testat denna pejl, vad jag läst i nya trapper verkar den väldigt vettig,10dagar standby,gprs osv priset väldigt lagom,tror nästan om den är bra man får ta sig över sundet och hälsa på... http://www.tracker.fi/webshop/product_info...?products_id=41 är det en förbättrad myway månne??
Publicerat September 14, 200817 yr Författare Fråga mig och Finhunter jasså annade ni som alltid ska vara värst hadde den
Publicerat September 14, 200817 yr jasså annade ni som alltid ska vara värst hadde den Såsant, det vi inte har behöver man inte
Publicerat September 14, 200817 yr Författare Såsant, det vi inte har behöver man inte nå är ni snåla på dela med er av fiskars spaden tror jag beställer en just nu så man kan vara first med den
Publicerat September 15, 200817 yr Var in och pratade med Peter på Peters elektronik som servar och betatestar tracker i sverige. Han sa att G400 inte kommer till sverige i år pga att den inte är testad nog. Dom ville inte chansa med både GPRS och ett nytt halsband samtidigt. Dessutom så ska det vara samma sak som dagens halsband TTA-310i invändigt, endast kosmetisk förändring var vad han fått veta i alla fall. Det "gamla" halsbandet ska åxå funka med GPRS så det spelar ingen roll... Alltså halsbandet från ifjol kommer att funka med GPRS. dock inte de äldre versionerna. Om det är 10dagars standby är det väl mest troligt ett nytt batteri i alla fall, konstigt med längre batteritid om man tänker på att halsbandet ska vara mindre än det som finns nu.....
Publicerat September 15, 200817 yr Författare Var in och pratade med Peter på Peters elektronik som servar och betatestar tracker i sverige. Han sa att G400 inte kommer till sverige i år pga att den inte är testad nog. Dom ville inte chansa med både GPRS och ett nytt halsband samtidigt. Dessutom så ska det vara samma sak som dagens halsband TTA-310i invändigt, endast kosmetisk förändring var vad han fått veta i alla fall. Det "gamla" halsbandet ska åxå funka med GPRS så det spelar ingen roll... Alltså halsbandet från ifjol kommer att funka med GPRS. dock inte de äldre versionerna. Om det är 10dagars standby är det väl mest troligt ett nytt batteri i alla fall, konstigt med längre batteritid om man tänker på att halsbandet ska vara mindre än det som finns nu..... utveckling min vän tänker ska man lägga 8000tusen på en ny version eller 8000tusen på en äldre,gör det samma, vad jag hoppas är att man ska kunna ladda över kartor utan problem till den nya,alltså ha samma pogram som till tta-310i nog kan den strula lite i början,men tror dom kommit så långt med sjävla pogramet så det inte blir värre saker,man ska nog tacka garmin för påskyndat utveckling!
Publicerat September 15, 200817 yr Var in och pratade med Peter på Peters elektronik som servar och betatestar tracker i sverige. Han sa att G400 inte kommer till sverige i år pga att den inte är testad nog. Dom ville inte chansa med både GPRS och ett nytt halsband samtidigt. Dessutom så ska det vara samma sak som dagens halsband TTA-310i invändigt, endast kosmetisk förändring var vad han fått veta i alla fall. Det "gamla" halsbandet ska åxå funka med GPRS så det spelar ingen roll... Alltså halsbandet från ifjol kommer att funka med GPRS. dock inte de äldre versionerna. Om det är 10dagars standby är det väl mest troligt ett nytt batteri i alla fall, konstigt med längre batteritid om man tänker på att halsbandet ska vara mindre än det som finns nu..... Vad jag förstått så är den nya på det viset att då den börjar få ont om sateliter och inte själv hittar några nya för att klara sig så ringer den självmant upp en server som förklarar var dom är så då hittar halsbandet dom och inte tappar bort sig. Det gamla måste hitta dom själva och det har visat sig vara svårt ibland. (ungefär så förklarade dom på Tracker det för oss ) Det samma gäller Pointers nya halsband !
Publicerat September 16, 200817 yr Ok, låter ju som en bra grej, dock lite svårt att förstå vitsen. Jag har då aldrig tappat GPS kontakten från halsbandet på 1 års användning. Men men.. Jag såg nåt om en uppdatering för det gamla halsbandet för att funka bättre med GPRS. ska fara förbi å surra med han.. Vad jag hört ska inte finska halsbandet funka med svenska simkort eller nå sånt. Vet inte om det stämmer eller om det är en grej för dom att få folk att köpa i sverige? Vad gäller kontakt med programmet kan det väl inte vara nå problem. Haldbandet skickar ju samma signaler som det gamla gjorde/gör så... Dessutom lär väl Tracker Hunter vara utvecklat med tanke på G400 eller???
Publicerat September 16, 200817 yr Författare ska kika de där med simkorten vilken som jag fattat är mycket billigare att teckna ett finsk avtal,skulle det visa sig jag utan problem kan använda finska kort så gör det inte nått, allt beror priserna....telefoen kommer vara en pejl och inte mycket mera,använda orden hakke,perkele,vuoi vitto,hakkapelita mellan varjen gör ej något tycker iaf väldigt komstigt att inte priserna hålls som i finland,nu betalar man lika mycket för en produkt som funnits ett bra tag som endast uppdateras som en helt ny förbättad verison
Publicerat September 16, 200817 yr Jag är inte helt nöjd med pejl, får skicka ofta två eller tre sms innan jag får ett svar å det kan vara RIKTIGT irriterande.
Publicerat September 16, 200817 yr Jag är inte helt nöjd med pejl, får skicka ofta två eller tre sms innan jag får ett svar å det kan vara RIKTIGT irriterande. Nå det beror på att Hoss är mer under gryt än ovan jord
Publicerat September 16, 200817 yr Nej men Ari har nog lyckats med ett måndags ex eller nå.. Det är inte många gånger jag har haft strul. och då jag haft det har det varit efter en uppdatering eller liknande. Startat alla apparaterna å så funkar det klockrent. Men då jag var i Happis fick jag pejla Hoss för Aris pejl funka inte. Måste vara nå mjukvarufel eller nå telefonfel.. Konstigt då jag har samma telefon och allt... Hade in halsbandet till Peters idag och uppdaterade gratis för att bättre klara GPRS. Tog 10minuter så var det klart. vet inte vad han gjorde men efter att det varit strul med halsbandet efter första uppstart så starta jag om den och sen funkar Live funktionen med uppdatering var 5e sekund.. Men eftersom det inte finns någon instruktion så fick man testa sig fram lite. Men nu funkar det i alla fall. Till helgen blir det mer utförligt test och kanske skriver man nån rad.
Publicerat September 16, 200817 yr Nej men Ari har nog lyckats med ett måndags ex eller nå.. Det är inte många gånger jag har haft strul. och då jag haft det har det varit efter en uppdatering eller liknande. Startat alla apparaterna å så funkar det klockrent. Men då jag var i Happis fick jag pejla Hoss för Aris pejl funka inte. Måste vara nå mjukvarufel eller nå telefonfel.. Konstigt då jag har samma telefon och allt...Hade in halsbandet till Peters idag och uppdaterade gratis för att bättre klara GPRS. Tog 10minuter så var det klart. vet inte vad han gjorde men efter att det varit strul med halsbandet efter första uppstart så starta jag om den och sen funkar Live funktionen med uppdatering var 5e sekund.. Men eftersom det inte finns någon instruktion så fick man testa sig fram lite. Men nu funkar det i alla fall. Till helgen blir det mer utförligt test och kanske skriver man nån rad. Kan nog vara så att det är telefonen som har fel för Ari då !!! För just idag hade en polare här samma fel och han hade då mig att pejla med min telefon och det funkade fin fint för mig att hitta hans hund och han fick bara då och då sms med sin telefon eller han fick ca 5 st sms sen fick han inget mera. Kan ju vara någon typ av virus som stör telefonen oxå .
Publicerat November 12, 200817 yr Såg i en annan tråd att du f_c köpt ett g400 halsband från finland. Är det exakt samma som dom säljer här? Passar simkort, programvaran?
Publicerat Mars 29, 200917 yr Jag har kört G400 hela hösten och är mkt nöjd! Halsbanden jag har 3 st har otroligt nog inte krånglat en enda gång! Men telefonen har jag bytt ut 2 ggr under denna säsong, och jag tycker kvaliteten på telefonerna bara sjunker hela tiden! Knapparna strular, displayen slocknar, gps"n lägger av mm mm...Usch..ett tag var jag jäkligt less på skiten faktiskt, och nu vet jag fasen inte vilken telefon jag ska använda mig av till hösten!? Råd emottages gärna!!... mvh J.B
Publicerat Maj 5, 200916 yr Kan nog vara så att det är telefonen som har fel för Ari då !!! För just idag hade en polare här samma fel och han hade då mig att pejla med min telefon och det funkade fin fint för mig att hitta hans hund och han fick bara då och då sms med sin telefon eller han fick ca 5 st sms sen fick han inget mera. Kan ju vara någon typ av virus som stör telefonen oxå . Det var så enkelt som det kan vara i de flesta fall... HANDHAVANDEFEL! Upptäcktes då vi skulle uppdatera programvaran att den låg på telefonen och inte minneskortet.. Detta gjorde att allt strulade. Men det står ju klart och tydligt i instruktionerna hur man ska installera så det är inget man kan skylla Tracker för... Eller hur Ari?? Nu ska Hunter vara installerat och klart för hösten vad jag förstått Kanske man skulle skaffa sig en G400 till den andra hundrackarn.. Men det är kanske överkurs??