Publicerat September 14, 200817 yr Hej! Jag var ute i helgen och provade slug i min minköpta men beggade winchester defender. Pipan på den är orginal för kort för jakt här och inte trångborrad men det hade förra ägaren löst med att förlänga pipan med en beretta chok, smart. Snopet när första skottet föll och choken flög ut med ett pling. Jag tog hem och dissikerade pipan och ser att loppet inte är runt i mynningen, det skilljer några tiondelar. Vad i hela vida världen gör man då?
Publicerat September 14, 200817 yr Hej!Jag var ute i helgen och provade slug i min minköpta men beggade winchester defender. Pipan på den är orginal för kort för jakt här och inte trångborrad men det hade förra ägaren löst med att förlänga pipan med en beretta chok, smart. Snopet när första skottet föll och choken flög ut med ett pling. Jag tog hem och dissikerade pipan och ser att loppet inte är runt i mynningen, det skilljer några tiondelar. Vad i hela vida världen gör man då? Finns det inga slugpipor att få tag på till en sån där då?
Publicerat September 16, 200817 yr Författare Inte som läget ser ut nu, Det är ju lite svårt att importera från usa och vapnet finns inte i Sverige. Den enda ide jag har är att käpa en annan modell 1300 och flytta pipfästet för att passa magasinet. Nån som har försökt? Här är en bild för skojs skull
Publicerat September 16, 200817 yr Hej!Jag var ute i helgen och provade slug i min minköpta men beggade winchester defender. Pipan på den är orginal för kort för jakt här och inte trångborrad men det hade förra ägaren löst med att förlänga pipan med en beretta chok, smart. Snopet när första skottet föll och choken flög ut med ett pling. Jag tog hem och dissikerade pipan och ser att loppet inte är runt i mynningen, det skilljer några tiondelar. Vad i hela vida världen gör man då? Du ska givetvis häva köpet? Skulle det av någon anledning inte gå så kanske du kan limma choken med någon form av anaeroblim. En skicklig smed kanske kan hård-löda choken åt dig? Alt. köpa en ny pipa..
Publicerat September 16, 200817 yr Hej!Jag var ute i helgen och provade slug i min minköpta men beggade winchester defender. Pipan på den är orginal för kort för jakt här och inte trångborrad men det hade förra ägaren löst med att förlänga pipan med en beretta chok, smart. Snopet när första skottet föll och choken flög ut med ett pling. Jag tog hem och dissikerade pipan och ser att loppet inte är runt i mynningen, det skilljer några tiondelar. Vad i hela vida världen gör man då? är bössan köpt i sundsvall.
Publicerat September 16, 200817 yr Författare Du ska givetvis häva köpet?Skulle det av någon anledning inte gå så kanske du kan limma choken med någon form av anaeroblim. En skicklig smed kanske kan hård-löda choken åt dig? Alt. köpa en ny pipa.. Jag vill igentligen inte, det är ju en mycket speciell bössa, men affären ville det så nu blir det så.
Publicerat September 16, 200817 yr jopp ja den bössan känner jag till, trodde dock att det problemet försvann med Briley choken för det var väl den som var i, om inte dra dit den bums. kolla gängorna jag tror dom är lite slitna.
Publicerat September 17, 200817 yr Författare ja den bössan känner jag till, trodde dock att det problemet försvann med Briley choken för det var väl den som var i, om inte dra dit den bums.kolla gängorna jag tror dom är lite slitna. Nä, det var en beretta långa modellen som man handskruvar, fick bara sån med.
Publicerat September 17, 200817 yr Nä, det var en beretta långa modellen som man handskruvar, fick bara sån med. konstigt.
Publicerat September 19, 200817 yr Författare Då var saken avgjord. Affären bytte ut den till en annan 1300. Man bor på rätt ställe, här där poliserna kan. en dags väntan på licensen =) Men säg den glädje som varar för evigt, denna bössa var pluggad för ett skott i maget, och licensen säger två, så det blev en helg i garaget ändå.