Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Med kiddsen på bågjakt i Afrika

Featured Replies

Publicerat

Nu har jag haft den stora förmånen att ta med barnen på bågjakt.

Då barnen varit nyfikna på vad pappa sysslade med så bestämde de sig för att följa med. För att det skulle vara så smidigt som möjligt så jagade vi från gömsle. Pojken (6 år) skulle följa med först och då jag berättade att de kan gå långa stunder utan att det händer något så laddade han upp med varma kläder, frukt och cd-spelare (Bamse i trollskogen fightas med häxan Hiahia? jodå det gick inte att undgå att höra Bamse historierna även om det var lägsta volym i hörlurarna :D ).

Efter en lång stund i gömslet och med stor risk för repris på Bamse så kom det en stor vårtsvinsgalt, tyvärr så kom jag inte till skott då galten inte presenterade en bredsida. Men det spelade ingen roll för nu var det "action", efter galten kom det en bushbock osv. Pojken var som klistrad framme vid kameragluggen och när det kom ett helt gäng med pärlhönor för att dricka och vi lyckades fälla en var det en perfekt avslutning.

När det var dotterns tur att följa med så hade vi turen att fälla en kudu-ko, även om hela området/gömslet stank av "squeeze lip smacker strawberry" (läppglans) :(

Efter jag släppt pilen så sprang kudu kossan in i buskarna (30 meter) och ställde sig, jag tog upp kikaren för att följa med vad som hände men då var kudun borta... fasiken, såg du vart den tog vägen frågade jag dottern?

-men..den ligger ju där, ser du inte det???

Det var riktigt lyckat, kan varmt rekommendera att få med barnen på jakt, även om man får höra kommentarer som, pappa är nog gammal för han kan inte se en kudu på 30 meter med sin kikare... -_-

/S

post-1480-1221463673_thumb.jpg

Publicerat
Nu har jag haft den stora förmånen att ta med barnen på bågjakt.

Då barnen varit nyfikna på vad pappa sysslade med så bestämde de sig för att följa med. För att det skulle vara så smidigt som möjligt så jagade vi från gömsle. Pojken (6 år) skulle följa med först och då jag berättade att de kan gå långa stunder utan att det händer något så laddade han upp med varma kläder, frukt och cd-spelare (Bamse i trollskogen fightas med häxan Hiahia? jodå det gick inte att undgå att höra Bamse historierna även om det var lägsta volym i hörlurarna :D ).

Efter en lång stund i gömslet och med stor risk för repris på Bamse så kom det en stor vårtsvinsgalt, tyvärr så kom jag inte till skott då galten inte presenterade en bredsida. Men det spelade ingen roll för nu var det "action", efter galten kom det en bushbock osv. Pojken var som klistrad framme vid kameragluggen och när det kom ett helt gäng med pärlhönor för att dricka och vi lyckades fälla en var det en perfekt avslutning.

När det var dotterns tur att följa med så hade vi turen att fälla en kudu-ko, även om hela området/gömslet stank av "squeeze lip smacker strawberry" (läppglans) :(

Efter jag släppt pilen så sprang kudu kossan in i buskarna (30 meter) och ställde sig, jag tog upp kikaren för att följa med vad som hände men då var kudun borta... fasiken, såg du vart den tog vägen frågade jag dottern?

-men..den ligger ju där, ser du inte det???

Det var riktigt lyckat, kan varmt rekommendera att få med barnen på jakt, även om man får höra kommentarer som, pappa är nog gammal för han kan inte se en kudu på 30 meter med sin kikare... -_-

/S

Haha, låter ju perfa =) Hoppas min tös ärver jaktintresset, iaf lite :D

För din del låter det ju då som att det är dags att passa bågen vidare till nästa generation och börja med fällfångst då :D

Squeeze lip smacker strawberry kanske föresten är rena lockmedlet för kudu? =)

Publicerat

Det är ju lysande, klart att ungarna ska med :D

Publicerat

Det lät som en rolig dag det där Stefan ! :D Själv väntar jag nog ett tag med att ta med ungarna på jakt igen!

Hade älsta jäntan (5år) med och skulle kolla upp ett gryt här hemma häromdan, men hennes tålamod

tog slut innan vi äns nådde fram till grytet :o , det vart för jobbigt att vara tyst under dom 50 meterna :D som

det va att gå från bilen till grytet så vi åkte hem igen :D

Mvh.