Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bildande av jaktlag i Skåne Blev inget bra.

Featured Replies

Publicerat

Jag och en polare har fått tag på en slättmark i södra Skåne. Nu undrar jag om det finns Någon som vill vara med. PM vid intresse. Jag söker nybörjare och rutinerade då ett blandat gäng är önskvärt.

Publicerat

Lite långt för mig tror jag, var ligger den?

Publicerat
Jag och en polare har fått tag på en slättmark i södra Skåne. Nu undrar jag om det finns Någon som vill vara med. PM vid intresse. Jag söker nybörjare och rutinerade då ett blandat gäng är önskvärt.

jag hade gärna varit med va är det för typ av jakt ?

Publicerat
  • Författare

Den ligger nere på österlen.

Det är duvor anka gås förmodligen fassan och något rådjur enligt markägaren. pm om intresse

Publicerat

Du har PM!!!

Publicerat

Ett par frågor

1. Hur stor är marken?

2. Hur många jägare ska det bli?

3. Vilka pengar pratar vi om?

Publicerat

Jag försökte skicka PM till dig, har det gått fram?

Publicerat

ligger marken nere vid Borrby Gilshög typ?

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag ber om ursäkt för att jag skruvade upp era förväntningar. Men jag och min polare avbröt kontackten med lantbrukaren då vi höll på att bli lurade.

Vi tackade nej pga att lantbrukaren ville dela jakten. Ett betalande gäng på hårvilt och ett på fågel. Helt oakseptabelt.

Jag kan bara meddela att jag är mycket besviken just nu. :lol:

Publicerat
Jag ber om ursäkt för att jag skruvade upp era förväntningar. Men jag och min polare avbröt kontackten med lantbrukaren då vi höll på att bli lurade.

Vi tackade nej pga att lantbrukaren ville dela jakten. Ett betalande gäng på hårvilt och ett på fågel. Helt oakseptabelt.

Jag kan bara meddela att jag är mycket besviken just nu. :lol:

Lite som att försöka sälja skinnet två gånger.

Publicerat
  • Författare

Mmmm Eller rent ut sagt pengakåt.

Publicerat

Se där ja, det var ju en variant. Hoppas du bad honom/henne fara och flyga ordentligt. Suger ju bumlingpurjo!

Publicerat
  • Författare

Han fick veta vad jag tyckte :D

Publicerat
Han fick veta vad jag tyckte :lol:

Gott!... de kan dom behöva höra!... :wacko:

MVh

Publicerat

Det är väl inget nytt att folk vill tjäna pengar om man kan men nånstans börjar det gå till överdrift när man försöker göra som denna bonde. Jag är dock förvånad över att han inte istället delade upp marken och hade olika lag på olika delar av marken. Så gör ju många.

Det enda som den pågående finanskrisen för med sig av godo är väl att det kommer att bli färre företagare som har råd att arrendera upp mark för representationsjakt vilket i sin tur bör ge större utbud för oss andra och inte lika hård prisstegring de närmaste åren på arrendena.

Publicerat

alltså- vad gjorde bonden. han vile arrendera ut marken till flera jaktlag . eller han ville arrendera ut för pälsvilt sedan och arrendera ut för fågel till samma gäng för dubbel summa?

synd annars att det inte blev nåt :/

Publicerat
alltså- vad gjorde bonden. han vile arrendera ut marken till flera jaktlag . eller han ville arrendera ut för pälsvilt sedan och arrendera ut för fågel till samma gäng för dubbel summa?

synd annars att det inte blev nåt :/

Vad jag förstått så ville bonden arrendera ut jakten på rådjur till ett gäng och övrig jakt till ett annat gäng på samma mark. Kan ju bli lite kollision när ena gänget vill jagar rådjur och andra hare samma dag. :rolleyes:

Publicerat
Vad jag förstått så ville bonden arrendera ut jakten på rådjur till ett gäng och övrig jakt till ett annat gäng på samma mark. Kan ju bli lite kollision när ena gänget vill jagar rådjur och andra hare samma dag. :rolleyes:

Har inte hararna päls nere i skåne :blink:

Publicerat
Har inte hararna päls nere i skåne ;)

Nog så riktigt, men när det gäller att dela upp jakten på olika arter så brukar jakt på klövvilt även kallas hårvilt av vissa. Dit hör då Älg, kronhjort, dovhjort, vildsvin och rådjur. Delar man upp jaten efter vilka arter som har hår blir det svårare eftersom en gris har ragg och en räv har päls och ingår därmed inte eller?? :D

Publicerat

Är nog tur att igelkottarna är fridlysta, för fn vet vad de hade sorterat under? Taggvilt? Blir ju då ännu knepigare om man har restriktioner om antal taggar osv.. Hua.. Var nog tur det inget blev för det hade jag aldrig klarat ut.. :D

• 3 years later...
Publicerat

Finns det någon plats kvar?