Publicerat September 16, 200817 yr Gjorde slag i saken och beställde en vacuum pack i dag, den kostade som en hyfsad begagnad bössa men så hoppas jag att den räcker ett tag också. Blev trött på plastpåsar som det blivit hål på i boxen med frysbränna som följd på köttet. Någon som använder sig av någon dylik? http://www.nordpost.se/Shop/infovisaframes...mp;Ggart=180345
Publicerat September 16, 200817 yr Gjorde slag i saken och beställde en vacuum pack i dag, den kostade som en hyfsad begagnad bössa men så hoppas jag att den räcker ett tag också. Blev trött på plastpåsar som det blivit hål på i boxen med frysbränna som följd på köttet. Någon som använder sig av någon dylik? http://www.nordpost.se/Shop/infovisaframes...mp;Ggart=180345 Jepp! Liknande inköpt för ca. 7 år sedan. En affär jag aldrig har ångrat.
Publicerat September 16, 200817 yr Gjorde slag i saken och beställde en vacuum pack i dag, den kostade som en hyfsad begagnad bössa men så hoppas jag att den räcker ett tag också. Blev trött på plastpåsar som det blivit hål på i boxen med frysbränna som följd på köttet. Någon som använder sig av någon dylik? http://www.nordpost.se/Shop/infovisaframes...mp;Ggart=180345 Ah, så det är dig man ska hälsa på snart då? Förresten kommer du på vår klappjakt?
Publicerat September 16, 200817 yr Författare Ah, så det är dig man ska hälsa på snart då?Förresten kommer du på vår klappjakt? Du är välkommen, ring före bara så att jag är hemma Beträffande klappen så får jag passa den, åker till norge och dyker den helgen för att fylla frysen med krabbor, kammusslor och torskfilé
Publicerat September 16, 200817 yr Författare Jepp! Liknande inköpt för ca. 7 år sedan. En affär jag aldrig har ångrat. Märkligt bara att det inte är fler som använder sig av sådana.. Var köper du påsarna?
Publicerat September 16, 200817 yr Du är välkommen, ring före bara så att jag är hemma Beträffande klappen så får jag passa den, åker till norge och dyker den helgen för att fylla frysen med krabbor, kammusslor och torskfilé Ok, säg till bara då du har nyköpt påsar
Publicerat September 16, 200817 yr Författare Jag har 500 påsar här hemma så att vacca några rådjur lär knappast vara några större problem, frågan är bara när du ska lyckas träffa mig när jag är hemma
Publicerat September 16, 200817 yr Märkligt bara att det inte är fler som använder sig av sådana.. Var köper du påsarna? Jepp! Dom får ju skylla sig själva! Jag köper ifrån Nordpost.
Publicerat September 16, 200817 yr Beträffande klappen så får jag passa den, åker till norge och dyker den helgen för att fylla frysen med krabbor, kammusslor och torskfilé Vart åker du å dyker?
Publicerat September 16, 200817 yr Författare Vart åker du å dyker? det blir Heröy med Storumanklubben, vi var iväg i fjol också, 5 dykare, det var en "lagom" resa 1-2 dyk om dagen och fiske därimellan
Publicerat November 26, 200817 yr LIDL sålde ut vaccum packar för nån månad sedan för 399:- tror ja det var. ja köpte en då, men har inte använt den så mkt. Bara 1 gång för att vara exakt, första dagen. sen har man inte orkat brytt sig, men det som jag vaccade in höll riktigt bra jämmfört med det andra. (provade genom att vacca en del och plasta som vanligt en annan), och frosten kom ganska fort i den vanligt packade gentemot den vaccade påsen. Så även om du köpte en proffs för mkt pengar så tror jag att det var väl värt pengarna, för både hållbarheten ökar och smaken stannar kvar bättre.