Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

targetrattar

Featured Replies

Publicerat

Helt klart intressant! Skall bli kul att höra om någon har testat. Så fruktansvärt dyra var de inte heller.

En annan variant för er långhållsgalningar: http://www.barrettrifles.com/optics_bors.aspx ;)

Publicerat
Helt klart intressant! Skall bli kul att höra om någon har testat. Så fruktansvärt dyra var de inte heller.

En annan variant för er långhållsgalningar: http://www.barrettrifles.com/optics_bors.aspx ;)

Men jisses.. snart behöver man väl inte skjuta själv heller.. =)

Publicerat
Nån som handlat av dom här ?

http://www.kentonindustries.com/

/M.

Någon som vet om det finns liknande lösningar med metriska mått?

Publicerat

Problemet är ju att om kikarens justeringar är i MOA, så tror jag inte att en targetratt jag konvertera klicken till MILS.

Eller förstod jag dig fel nu? <_<

Publicerat
Problemet är ju att om kikarens justeringar är i MOA, så tror jag inte att en targetratt jag konvertera klicken till MILS.

Eller förstod jag dig fel nu? <_<

Jag var som inne på att det måste vara lätt att konvertera, helt enkelt pga att det går 3.4377 minutes per milliradian. Dvs, det borde bara vara en fråga om gradering.

Eller tänker jag fel?

Publicerat
  • Författare

Man kan tydligen välja om man vill ha yards

eller meter.

/M.

Publicerat
Jag var som inne på att det måste vara lätt att konvertera, helt enkelt pga att det går 3.4377 minutes per milliradian. Dvs, det borde bara vara en fråga om gradering.

Eller tänker jag fel?

I orderformuläret kan man välja om knobsen ska vara kalibrarade i meter, så jag antar att det kan gå.

Dock så tror jag inte att "klicken" (de ljudliga) kommer att ändras, utan man får justera efter graderingarna på knobsen. Men vad vet jag? <_<

Maila och ställ frågan.

Publicerat

Det är bara utbytesrattar, klicken kommer att vara precis som tidigare. Man får samma resultat av att märka upp sina egna justerrattar med avstånd, och i det avseendet tycker jag att produkten är aningens dyr... Men det blir ju snyggare med färdigmärkta i o f s. Det tråkiga är ju att ratten endast kommer att funka för en sorts laddning. För min egen del så vill jag gärna ha möjlighet att använda ratten som kulbanekompensator till flera olika laddningar, t ex Ballistic Tip för räv+rådjur, V-Max för kråkfågel och Scenar för toppjakten. Att köpa tre av dessa rattar blir lite kostsamt för mig, så då kan jag lika gärna märka justerratten själv, eller göra ett range card.

• 2 weeks later...
Publicerat

För min egen del så vill jag gärna ha möjlighet att använda ratten som kulbanekompensator till flera olika laddningar, t ex Ballistic Tip för räv+rådjur, V-Max för kråkfågel och Scenar för toppjakten. Att köpa tre av dessa rattar blir lite kostsamt för mig, så då kan jag lika gärna märka justerratten själv, eller göra ett range card.

Sako! trode inte det fanns 2st av oss :o:D

Du är ju "klok som en bok" ( lånat av hippen ) BallTip till räv+rå samt Scenar till tupparna ;)

Och dessutom skjutna ur en sako!! :P;):D:D

Mvh//Risto

Publicerat
Sako! trode inte det fanns 2st av oss :P:D

Du är ju "klok som en bok" ( lånat av hippen ) BallTip till räv+rå samt Scenar till tupparna ;)

Och dessutom skjutna ur en sako!! :D:D:D:D

Mvh//Risto

Hehehe! Där ser man...trodde också att jag var ensam på toppen B)

Har nu bestämt mig för att jag ska göra rangecards a`la Lars, som ska fästas på avståndsmätaren. Inser att det bara kommer att bli struligt att märka om ratten när det är dags att använda andra laddningar.

• 1 month later...
Publicerat

1 st LR Hunter för Leupold Vari-X III 6.5-20x50 beställd. Kalibrerad för Hornady's 80gr FMJ i 960m/s (Dessutom har jag laddat så att mina 85gr Sierra SPT Varminter håller en liknande kulbana).

Tyvärr hade ju jag inte de 7/8 tums standard targetrattarna till att börja med, varför jag får en specialanpassad. Leveranstid 6 veckor och pris strax under 1000-lappen (inkl. frakt).

Det hela är ett experiment, då jag är ytterst besviken på mörkerprestandan hos detta sikte. Det var bara det att det tar ett tag att spara ihop dom 18000SEK som behövs för det sikte jag egentligen vill ha.

Jag ska berätta hur target-ratten funkar när jag provat den (närmare jul).

Publicerat

alltså. bors har 20 platser i minnet för olika kalibreringar? :lol: och dessa går ut att byta ? :lol: mygod. när min tomma peng pung börjar fyllas opp i igen och jag börjar bli sugen på en ban/jakt bösse så jaa!! :o