Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

I behov av goda råd...

Featured Replies

Publicerat

Så var det hög tid att bli medlem och börja skriva inlägg efter en tid av tjuvläsande...

Mitt första inlägg gäller ett nytt sikte till min ärvda CG 1900 .30-06. Efter årets bockjakt har jag insett att det sikte jag har skulle tjäna mig bättre som bordsben eller blompinne. Då jag är student är det varken lämpligt eller möjligt att köpa något i de dyrare prisklasserna. För att pressa priset tänkte jag köpa från USA. En kompis har lovat utrymme i sin väska när han åker om någon månad, så jag slipper fraktkostnad. Jag funderar på ett belyst Bushnell elite 4200 2.5-10X50, riktmedel 4A w/ 1MOA. Är det ett bra alternativ, eller har ni andra förslag? Det är tänkt till främst råbock, vildsvin samt en och annan räv som kommer i vägen. Jaktformerna och tiderna på dygnet kommer att variera, så det är något allround jag söker.

Sen undrar jag också hur ett kikarsikte mår av att ligga i kylan i ett bagageutrymme på ett flygplan. Funkar det eller måste det ligga i handbagaget?

Tacksam för råd och hjälp!

/Martin

Publicerat

gör som jag köp en leupold av den billigare sorten :) kostar like mycket som en "dyr" bushnell. pungade ut 350 € för en VX-I 4-12x40mm

Publicerat

Du kommer förmodligen bli toknöjd med en Elite 4200.

Kikaren tar ingen skada på flyget, bara den är väl nedpackad så att den inte tar skada när väskorna slängs omkring.

Publicerat