Publicerat Augusti 24, 200520 yr Nu till helgen 27 och 28 augusti är det Bosjökloster Jakt & fiskemässa i Skåne. Det är en synnerligen trevlig mässa av engelskt Game fair stuk, jag anser att den är trevigare än exempelvis Elmia. SJälv kommer jag att jobba i Jaktmarker & Fiskevattens monter, och alla som vill komma dit och prata vapen och utrustning är välkommna. Här är några av prylarna ur min samling jag kommer att ha med mig som diskusionsobjekt. Välkommna MVH Håkan Zeiss/Hensoldt 6-24X72 monterat på min 6,5AI Engelskt Ross 15X kikarsikte från innan 1914 monterat på en Mauser .22 gevär från mitten på 30 talet. Hagelgevär från stockholm vapenfabrik, tillverkad före 1906, 3 eller fyra hagellgevär tillverkades utan totalt 51 gevär. Jag har två av hagelgevären Mauser C96 conehammer från 1898 Zeiss DF7x50HT från Kriegsmarine
Publicerat Augusti 25, 200520 yr Jag och farsan har lurat med oss våra respektive... Vi åker ner på lördagen och går på mässan under söndagen medans kvinnfolket gör resten skåne osäkert... Jag och farsan var på Bosjöklostermässan första gången i fjol, helt klart bättre än Elmia. Det känns som om det verkligen är rätt miljö för den här typen av mässa. Alla som inte har besökt bör göra detta, ni blir inte besvikna kan jag lova!