Publicerat September 17, 200817 yr på att knivarna ger sig fan på att alltid skära mig i fingrarna när man styckar, har kollat på nimaab.se stålhandskar, nån som vet fler försäljare, eller kanske har en handske till salu??? obs är ej ute efter tyghandskar med kevlar o dyl, vill ha en hederlig rostfri handske med stålringar... mvh johan
Publicerat September 17, 200817 yr Jag har i alla fall beställt dom från nima. Och även ett förkläde model brynja. Kan nog snart ge ett utlåtande.
Publicerat September 17, 200817 yr Författare Jag har i alla fall beställt dom från nima. vet du hur de sätter storlekarna på handskarna, om man typ tar stl 8, 9, 10 vilka storlekar är det i xs, s, m, l, xl.... e ju ganska viktigt att de sitter bra
Publicerat September 17, 200817 yr vet du hur de sätter storlekarna på handskarna, om man typ tar stl 8, 9, 10vilka storlekar är det i xs, s, m, l, xl.... e ju ganska viktigt att de sitter bra 9 brukar vara för litet för mig. Och jag har väl mellan L och XL.
Publicerat September 18, 200817 yr storleken på hanskar är ganska lätt att mäta sig till 1) Knyt handen (inte nödvändigt men det blir lättare) 2) Mät på det bredaste stället, exkl tumme) 3) storleken mäts i centimeter s, m, l, xl varierar tyvärr mellan olika tillverkare
Publicerat September 18, 200817 yr Författare ok, då ffår man ju bredden, men det värsta är juom fingrarna i stålhandsken börjar fladdra, skulle kanske kunna ta måtten på din handske när du får hem den ihjaman.. typ fingerlängden på långfinger pekfinger osv på handsken alltså. om man kan stoppa in en tumstock eller nått o mät från fingertopp ner till "fingervecken" mvh
Publicerat September 18, 200817 yr ok, då ffår man ju bredden, men det värsta är juom fingrarna i stålhandsken börjar fladdra, skulle kanske kunna ta måtten på din handske när du får hem den ihjaman.. typ fingerlängden på långfinger pekfinger osv på handsken alltså. om man kan stoppa in en tumstock eller nått o mät från fingertopp ner till "fingervecken" mvh Finns det 3 fingrade vantar för Tierpare månne?