Publicerat September 17, 200817 yr är det nån av er som har provat dieselkraft boxar för diesel ? funkar dem verkligen ?
Publicerat September 18, 200817 yr På traktorer funkar det utmärkt + 15-20% är vanligt med i det närmaste bibehållen konsumtion av diesel. Dock gäller inte garantier varför många drar sig. Har ingen erfarenhet av bilar, kör ju BMW diesel varför det är liksom onödigt
Publicerat September 18, 200817 yr Även jag hade en dieseltech box till min förra bil (passat). Det fungerade utmärkt och gav extra effekt samt något lägre förbrukning man förstår inte att den inte sitter där som original
Publicerat September 23, 200817 yr Hade en KCR på min Audi A4 1,9TDI. Grym skillnad både i ax och förbrukning.Låg på runt 0,5 l/mil landsvägskörning (129 km/h)
Publicerat Oktober 12, 200817 yr kör med kcrbox i min passat tdi..som sagt natt och dag rekommenderas!
Publicerat Oktober 12, 200817 yr Jag har bytt bil och har kvar min dieseltech box för Passat 1,9tdi om någon är intresserad att köpa den
Publicerat Oktober 12, 200817 yr Jag har bytt bil och har kvar min dieseltech box för Passat 1,9tdi om någon är intresserad att köpa den Vad var det för motor i den. Jag har ju en audi a4 1,9 tdi 110hk-98. kan det vara samma tro
Publicerat Oktober 12, 200817 yr Vad var det för motor i den.Jag har ju en audi a4 1,9 tdi 110hk-98. kan det vara samma tro Den jag hade boxen monterad i var en Passat 1,9tdi 130HK-02. Är nog samma motor och borde funka den boxen gav 160HK och 390 vrid i min.
Publicerat Oktober 13, 200817 yr tack för hjälpen det blir att beställa en box och provar ,så man får väl slita ut den när man ska serva bilen !! en annan fråga ! märke dem på via dator på verktstan om det hade blivit nå ändringar i värderna ? tack o bugar för alla svar !
Publicerat Oktober 13, 200817 yr tack för hjälpen det blir att beställa en box och provar ,så man får väl slita ut den när man ska serva bilen !!en annan fråga ! märke dem på via dator på verktstan om det hade blivit nå ändringar i värderna ? tack o bugar för alla svar ! Ja det gör dom. så om du har en nyare bil med garanti så demontera bocen innan ev verkstadsbesök. Det går att se data från tiden boxen satt i bilen ändå men då måste man leta efter det. Lasse
Publicerat December 1, 200817 yr Jag har Ferritas optimeringsbox. den funkar nog som den ska, bilen känns liksom 300 kg lättare när man kör. Men det spar inte bränsle som många försäljare påstår. Effektökning från 163 till 184 bhp, vrid från 400 till 440 Nm. 0-100 från 12,7 till 11,2 sekunder. Alla garantier kvarstår. Boxen är TÜV gpdkänd. Hade jag vetat vad jag vet i dag hade jag inte köpt den, jag är inte den som har bråttom. Och orginal Jeep diesel orkar ändå.
Publicerat December 1, 200817 yr Jag har Ferritas optimeringsbox. den funkar nog som den ska, bilen känns liksom 300 kg lättare när man kör. Men det spar inte bränsle som många försäljare påstår. Effektökning från 163 till 184 bhp, vrid från 400 till 440 Nm. 0-100 från 12,7 till 11,2 sekunder.Alla garantier kvarstår. Boxen är TÜV gpdkänd. Hade jag vetat vad jag vet i dag hade jag inte köpt den, jag är inte den som har bråttom. Och orginal Jeep diesel orkar ändå. Jag kan ju bara säga till dig som jag säger till de flesta av mina kunder som har önskemål om bränsleförbrukningen,, Den klart största faktorn som bestämmer bräsnleförbrukningen är föraren. Nu vet jag ju inget om hur du kör, varken före monteringen av boxen eller efter. Kan det vara så att herrn accar lite hårdare nu när Jeepen drar på lite bättre kanske? Sen är det ju inte säkert att det gör något på förbrukningen, det brukar göra det så boxarna ofta justerar bort avgasvärden o liknande så att motorn blir effektivare på att ta tillvara på energin i bränslet. /Lasse
Publicerat December 1, 200817 yr Inte provat själv men haft kompisar som provat och blivit förvånade över just soppa förbrukningen, tror det skiljer lite på boxar också, en del lämnar bättre power och då får kanske förbrukningen lida lite.
Publicerat December 1, 200817 yr Jag sänkte min förra diesel från 0,85 till 0,67 med en box. Bättre drag särskilt i botten blev det också. Det var en Rav4 D4-D 2003:a.
Publicerat December 1, 200817 yr hmm....funderar allvarligt på montera box i min Audi 1,9TDi.....eller så spänner man wastegate-fjädern och skruvar upp trycket på dieselpumpen ..... det sistnämda känns mer som nått för mig iofs hittils har den dragit runt 0,6-0,7 l/mil stadskörning...helt orginal dårå.
Publicerat December 2, 200817 yr Testade box i min Passat TDi 2.0 (170hk), märkte marginell skillnad i drag så jag avstod.
Publicerat December 2, 200817 yr hmm....funderar allvarligt på montera box i min Audi 1,9TDi.....eller så spänner man wastegate-fjädern och skruvar upp trycket på dieselpumpen ..... det sistnämda känns mer som nått för mig iofs hittils har den dragit runt 0,6-0,7 l/mil stadskörning...helt orginal dårå. Har du koll på var man ställer på pumpen någonstans, har en A4 1,9 TDI -98 Vore gott för mig med lite mer fart, .. /LAsse
Publicerat December 2, 200817 yr Har du koll på var man ställer på pumpen någonstans, har en A4 1,9 TDI -98Vore gott för mig med lite mer fart, .. /LAsse egentligen inte, men så fort jag vet får du veta .....är lite i valet och kvalet än om jag ska börja att trimma/skruva i brukisen också
Publicerat December 2, 200817 yr Skurebo har förmodligen rätt. Jag gasar ju lika mycket nu som innan, men kommer iväg fortare. Om jag i stället skulle välja att komma iväg med samma fart som innan så skulle jag nog spara bränsle (och bakdäck mm). Boxen får i alla fall sitta kvar, vridet är så skönt vid omkörningar då automaten inte behöver växla ner.
Publicerat December 2, 200817 yr Skurebo har förmodligen rätt. Jag gasar ju lika mycket nu som innan, men kommer iväg fortare. Om jag i stället skulle välja att komma iväg med samma fart som innan så skulle jag nog spara bränsle (och bakdäck mm). Boxen får i alla fall sitta kvar, vridet är så skönt vid omkörningar då automaten inte behöver växla ner. En en gång... Visst är det så att vridet i en Diesel eller LT bensin för den delen är så underbart, bara att lägga på lite gas så ryker det iväg. Det är väl största delen därför man monterar boxar av olika slag, fast många förskönar det med att de sparar bränsle /Lasse