Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Montera bipods

Featured Replies

Publicerat

Hallojs!

Jag har beställt ett par bipods, sådana som man ska kunna färsta i rembygeln. Men nu funderar jag på följande:

På min Remington sitter det ju bultar för själva rembygeln. Jag har inte brytt mig om att ha rem, så därför har jag ju inga byglar.

Måste man ha byglar i bultarna/fästena för att kunna montera bipodsen eller fäster man dem på ngt sätt direkt i fästet?

Publicerat

Är det Harris?

Du behöver bara den minsta delen som sitter skruvad i stocken. Alltså själva "skruven" - inga byglar eller nåt annat.

Publicerat
  • Författare
Är det Harris?

Du behöver bara den minsta delen som sitter skruvad i stocken. Alltså själva "skruven" - inga byglar eller nåt annat.

Harris? Trodde du förstått att jag är snål? :P

Dessa är det:

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...rset=ISO-8859-1

(lååång länk) :lol:

De har fått lite blandade recensioner, men till det priset måste jag prova =)

Publicerat

Borde gälla samma sak för dem, tycker jag (you cheap bastard :P )...

Publicerat
  • Författare
Borde gälla samma sak för dem, tycker jag (you cheap bastard :lol: )...

Im cheap, but theres plenty of captain krok to go around :P

Endel verkar jättenöjda med dem och endel inte, men det ska bli intressant att testa =)

Publicerat

Frågan är hur mycket det hjälper med benstöd om inte kikaren sitter fast............ :P

Publicerat
  • Författare
Frågan är hur mycket det hjälper med benstöd om inte kikaren sitter fast............ :P

Mmmm... tydligen hade de inte ett enda passande kikarfäste på walterborg.. ringde honom förut och han hittade inget som passade där.. snick snack.. han glömde helt enkelt..

Så nu ska han kika i nån katalog och beställa... jisses.. en vapenhandlare som inte har kikarfästen hemma....mummel....

Publicerat

Du skulle gjort som jag, bäställt Kinajunk på postorder :P:lol: Skottfast i alla fall, optikens brillians (eller brist på) pratar vi väldigt tyst om :D

Publicerat
Hallojs!

Jag har beställt ett par bipods, sådana som man ska kunna färsta i rembygeln. Men nu funderar jag på följande:

På min Remington sitter det ju bultar för själva rembygeln. Jag har inte brytt mig om att ha rem, så därför har jag ju inga byglar.

Måste man ha byglar i bultarna/fästena för att kunna montera bipodsen eller fäster man dem på ngt sätt direkt i fästet?

Själva bygeln behöver du inte, utan det är i hålet i bulten, där bygeln ska sitta igenom som du fäster bipodsen...

Publicerat
  • Författare
Du skulle gjort som jag, bäställt Kinajunk på postorder :):) Skottfast i alla fall, optikens brillians (eller brist på) pratar vi väldigt tyst om :D

Det är ju inte kikaren det är fel på om du missat det =)