Publicerat Augusti 24, 200521 yr Imorgon är det fågelpremiär och då börjar jakten på allvar för mig, skogsfågeljakt i morgon och kanske lite sjöfågeljakt på kvällen. Har semester till 1/10 så det blir en hel del timmar i skogen framöver. Valpen ska få hänga med en sväng varje dag för skogsvanans skull. Hur ser det ut för er andra? Någon som åker till fjälls idag? Mvh / Andreas
Publicerat Augusti 24, 200521 yr Är redan där . Börjar gå ut mot den tänkta tältplatsen om 4-5 timmar!
Publicerat Augusti 24, 200521 yr Själv jobbar jag tors-fre. Ska ut på kvällen bara. Men i helgen blir det husvagnboende i de djupa skogarna i norrland
Publicerat Augusti 24, 200521 yr Änder inatt, skogsjakt på dagen, änder igen på kvällen. På fredag blir det fjällmarkerna och var tänker jag inte tala om
Publicerat Augusti 24, 200521 yr lycka till med alla era fågelpremiärer och hoppas ni får mycket fina upplevelser!
Publicerat Augusti 25, 200521 yr men vafaaan var ute idag, på erkänt bra fågelmarker..INTE ETT UPPFLOG!!!! 2 hjärpar på hela dgen den enda fågelkontakten....vi provade myrar,surdrag,bäckar,hyggen och tallhedar...vi blev redan lite oroliga på morgon, inte en enda vägtjäder såg vi på vägen til markerna...
Publicerat Augusti 25, 200521 yr men vafaaan var ute idag, på erkänt bra fågelmarker..INTE ETT UPPFLOG!!!! 2 hjärpar på hela dgen den enda fågelkontakten....vi provade myrar,surdrag,bäckar,hyggen och tallhedar...vi blev redan lite oroliga på morgon, inte en enda vägtjäder såg vi på vägen til markerna... Va f*n har Du inte jobbat idag hulken?
Publicerat Augusti 25, 200521 yr Ojjjjj, va dåligt med fågel i dag. Gick med ungtiken och hittade bara en tjäderhöna med en kyckling + några järpar. Sköt tj-kycklingen efter ett fint jobb av hunden. Skulle ut i kväll, men va fan det regnar och blåser, så man får titta på tv i kväll. Man är nog för gammal för när man var yngre brydde man sig inte om lite regn. Hoppas det är uppehåll i morgon, annars är ju hösten lång ;D.
Publicerat Augusti 25, 200521 yr Andmorgonen var ganska trevlig, inte lika mycke änder som förra året. Men det blev en knippe och en gås till slut. Under dagen kom regnet och åskan, så det blev ingen mer jakt att tala om. > Imorgon drar jag mot fjällskogarna där kompisen redan är med en annan snubbe. Hans rapport från idag var trevligt att höra då dom skjutit. 4 tjädrar, 1 orre och 4 ripor för hans pointer. Alla fåglarna utom en tjäder var ungfågel ;D
Publicerat Augusti 25, 200521 yr En trevlig kväll, 3 skott, 3 änder http://www.swehunt-fish.com/portal/modules...86#forumpost586
Publicerat Augusti 26, 200521 yr Åhh nu är jag sugen.. Har inte varit ut än. Ska iväg ikväll. Ni som tagit bilder kan väl lägga ut några fler. :-*
Publicerat Augusti 26, 200521 yr Bilder från mina jakter finns här... http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=1371.0 På någon timme åker jag mot fjället och mer bilder finns att vänta
Publicerat Augusti 26, 200521 yr Ja i morgon bär det av till fjälls och ikväll blir det en uppvärmningstur i skogen hemmavid. Igår satt jag på ett möte i Finland och funderade över hur man kan lägga "uppföljnings" möten den 25'e Augusti ??? Hundstallet har utökats och 7 månaders tiken skall få vara med som prao, kan nog bli några släpp också om resten funkar bra. NU BÖRJAR DET!