Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hemmabioentusiaster?

Featured Replies

Publicerat

sådär, nu har jag skaffat mig en hemmabio . en optoma 65 hd projektor och ett sony hemmabioljudsystem på 400w.

killen i affären sa att det inte följde med kablar så jag köpte med en kabel , MEN men den kabeln blir bilden bara SVART VITT! nån som känner igen felet? jag har inte en aning om hur jag löser detta. :lol:

Publicerat
sådär, nu har jag skaffat mig en hemmabio . en optoma 65 hd projektor och ett sony hemmabioljudsystem på 400w.

killen i affären sa att det inte följde med kablar så jag köpte med en kabel , MEN men den kabeln blir bilden bara SVART VITT! nån som känner igen felet? jag har inte en aning om hur jag löser detta. :lol:

Åk tillbaka och berätta det i butiken.

Dom ska lösa problemet!

Publicerat

Kul med flera som gillar seriösa TVrum :D här är mitt: http://www.minhembio.com/Roskifte

Är du säker på att det är kabelns fel?

Håller med Ijahman, prata med affären.

Publicerat
  • Författare

provade att sätta i en kabel som följde med projjen, tre olika färger. satte den i det gula uttaget, bara ena kabel. och då var det färg. men jag vill ju köra med s-video kabeln :( det skule tydligen bli mkt bättre bild. ? iofs han kanske bara sa så i affären för att sälja kabeln?

MarcusR: hoppar in på din sida och kollar! :D

Publicerat

De tre kablarna i olika färger är möjligtvis inte i färgerna blått, rött och grönt? När du snackar gula markeringar så undrar jag vad de har i projektorn att göra - gul, vit och röd - gul-video, röd-ljud höger, vit-ljud vänster.

Har du blå, röd och grön kabel så skall du använda dem till Component-uttagen, antingen direkt till tv, eller genom en scart-adapter. Kan du köra dem direkt mellan dvd, mottagare eller vad du nu vill köra dem ifrån, till projektorn så får du den bästa bild du kan tänka dig.

Felfärgad bild - typ alla får gröna eller blå ansikten :rolleyes: - är tecken på att sladdarna sitter i fel ordning, eller i fel urtag.

Svart-vit bild kan vara ett inställningsproblem - någon av dina apparater står i annat läge än den andra - eller felaktig anslutningskontakt. Använder du scart så kan det också vara fel scart-sladd (fel poler eller polarisation).

Publicerat
Kul med flera som gillar seriösa TVrum ;) här är mitt: http://www.minhembio.com/Roskifte

Är du säker på att det är kabelns fel?

Håller med Ijahman, prata med affären.

tyvärr måste bara säga dethär. u manwhore :D helvete snyggaste tv rum jag nånsin sett! B):P:D

Publicerat
tyvärr måste bara säga dethär. u manwhore :P helvete snyggaste tv rum jag nånsin sett! B) B) :D

;) Tackar tackar :D

Jag är nöjd själv, men det bästa kan du inte se på bild, det måste höras :D

• 1 month later...
Publicerat
Kul med flera som gillar seriösa TVrum :D här är mitt: http://www.minhembio.com/Roskifte

Snyggt bygge!

Själv vill jag inte bygga in mina prylar för de är så vackra ändå!

Jag kör handbyggda Linn rakt av, utom SPDIF kabeln mellan CD transport och DA.

(CD transport, DA, Preamp med aktiva kort, 3 st stereoblock, LP12, Högtalare...)

Jag har även en digital spelare jag har byggt sjölv med ett Via Epia MII kort som laddar data från en server på 3,5 Tb. (FLAC & film)

Jag har återgått till bara frontsystem och jag sålde min AV5101, AV5103 och AV5125 när jag avyttrade mitt 7.1 system. Har faktiskt inte saknat prylarna.

Nu har jag åter igen allt i ett låst, ljuddämpat rum i huset och kan kräma så mycket det går med både musik, film och gura!

(fru och barnfritt!)

Publicerat
Snyggt bygge!

Själv vill jag inte bygga in mina prylar för de är så vackra ändå!

Jag kör handbyggda Linn rakt av, utom SPDIF kabeln mellan CD transport och DA.

(CD transport, DA, Preamp med aktiva kort, 3 st stereoblock, LP12, Högtalare...)

Jag har även en digital spelare jag har byggt sjölv med ett Via Epia MII kort som laddar data från en server på 3,5 Tb. (FLAC & film)

Jag har återgått till bara frontsystem och jag sålde min AV5101, AV5103 och AV5125 när jag avyttrade mitt 7.1 system. Har faktiskt inte saknat prylarna.

Nu har jag åter igen allt i ett låst, ljuddämpat rum i huset och kan kräma så mycket det går med både musik, film och gura!

(fru och barnfritt!)

Förstod väl det att en finsmakare som du har en LINN-anläggning :P

Jag har bara högtalare och stärkare från Skottland, en fransk rörCDspelare ger mig det varma vinylliknande ljudet från CDskivorna jag saknat tidigare. Det står i Vardagsrummet, TVrummet har inte alls samma välljud men det är en helt annan femma med film.

Publicerat
Förstod väl det att en finsmakare som du har en LINN-anläggning :P

Jag har bara högtalare och stärkare från Skottland, en fransk rörCDspelare ger mig det varma vinylliknande ljudet från CDskivorna jag saknat tidigare. Det står i Vardagsrummet, TVrummet har inte alls samma välljud men det är en helt annan femma med film.

Jo, det är ganska stor skillnad mellan film och musik vad gäller kvalitet! Men film spelas ju inte in med samma kvalitet som musik, sen efterproducerad det väldigt hårt oxå...

Jag är fd. rör mässiska själv men jag har fastnat för det torra, exakta ljudet som Linn levererar.

Dock är deras "riktiga" högtalare ganska svårplacerade, men attans vilken ljudbild!

-"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!"

Publicerat
Jo, det är ganska stor skillnad mellan film och musik vad gäller kvalitet! Men film spelas ju inte in med samma kvalitet som musik, sen efterproducerad det väldigt hårt oxå...

Jag är fd. rör mässiska själv men jag har fastnat för det torra, exakta ljudet som Linn levererar.

Dock är deras "riktiga" högtalare ganska svårplacerade, men attans vilken ljudbild!

-"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!"

Jag har inte ekonomi som tillåter vidlyftiga inköp av, som du säger "riktiga" LINN-prylar. Om det överhuvudtaget går att prata om lågprissegment när det gäller LINN så hör ju mina grejer hemma där. Men jag är nöjd med min stereo, det är en god kompromiss mellan budget och välljud. Det är klart att det vore kul att köpa bättre saker men vad ska man göra?

Jag har funderat på att konvertera mina TUKAN-högtalare till aktiva och INTEK-en till försteg, men jag vet inte hur mycket det är att hämta rent ljudmässigt, kan du LINN tillräckligt bra för att ha någon synpunkt på det?

Publicerat
Jag har funderat på att konvertera mina TUKAN-högtalare till aktiva och INTEK-en till försteg, men jag vet inte hur mycket det är att hämta rent ljudmässigt, kan du LINN tillräckligt bra för att ha någon synpunkt på det?

Linn Tukan, lysande högtalare för sin storlek. Vilken ålder har de?

Beroende på vilka slutsteg du har så kommer det att göra varierande skillnad...

Finns det att få tag i aktiva delningsfilter till Intek nu för tiden?

Mina Linn Keilidh kör jag aktivt med tre st LK100 och visst blev det skillnad!

Mer dynamik, mer rymd, mer transienter, mer ös helt enkelt!!!

Har även ett par Tukan av sista versionen innan de slutade med dem och de låter äckligt bra passivt bi-amp med LK280.

Om högtalarna är lite äldre och trötta vet jag inte om jag skulle rekommendera aktivt om du inte får tag i prylarna billigt.

Sen är jag lite besviken på Linn sen de började vara lite mer "moderna"...

De har inte klämt ur sig en vacker högtalare sedan de slutade med Keltik. (mitt tycke)

Provade även Revel högtalare med de var på tok för dyra för ljudet. Det var på den tiden när jag tyckte Mark Levison och Krell var attans bra.

Vad sjutton tänkte jag med???