Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips på ammo till 9.3x62 någon?

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som har tips på bra och prisvärd ammunition till 9.3x62.

Har precis inhandlat en Browning longtrac elite composite 9.3x62, har aldrig använt kalibern förut och skulle beöva lite tips.

Tänker inte köpa Norma till deras hutlösa priser!!

Har kollat lite där jag brukar handla, och det jag sett dom har är Sako, Lapua och Fusion(!?).

Ska framförallt använda den till Älg men kanske även något rådjur,hjort,lodjur och förhoppningsvis vildsvin på sikt!

Publicerat

Ja Norma går fetbort.

Hemmavid tar krämaren 339:- för Sako Hammerhead. Det ska jag använda när mina Nosler Partition är slut (kostade 300:- asken)

Publicerat

Om du ska ha fabriksammo i 9,3x62 med mycke "dö i" köp RWS. 19 grams Uni (gamla TUG eller TIG).

Publicerat

Eller 18,5 grams Lapua Mega, ligger på runt 450 spänn.

Publicerat

Till min 9,3x62 hade jag Lapua Mega till allt. Jag kör den idag i 6,5an, och hade den funnits till .375 hade den varit ett givet val.

Publicerat

ja megan gör dig nog inte besviken och den är helt klart prisvärd.

Publicerat

Jag använder Normas trots prissättningen. Tycker efter en del testande med andra märken att den skjuter bäst träffbilder. Jaktammunitionen går ju inte åt lika snabbt som övningsammon så jag tycker att det kan vara värt de extra kronor som de går på.

Publicerat
Jag använder Normas trots prissättningen. Tycker efter en del testande med andra märken att den skjuter bäst träffbilder.

Jag kör med Megan Just för att jag testat Väldigt många fabrikat med många hundra skott, och i mina vapen gav fabriksladdad Mega tätast träffbilder.

Precisionen kommer alltid i första hand för mig när jag väljer ammunition till jakt. Själva kulans utformning kan säkert vara olika bra - där kan du läsa om olika fantastiska funktioner - men jag är av den åsikten, att sitter kulan rätt så spelar det mindre roll hur den expanderar och sitter den fel så spelar det Absolut ingen roll hur den expanderar.