Publicerat September 20, 200817 yr Hej alla Jag har kommit över ett Smith&Bender Nordic 1.5-6x42 som jag tänkt sätta på min nya potatiskastare (Browning longtrac composite 9.3x62). Har försökt hitta info om detta men finner inget.. Är det något som känner till något av denna modellen? Jag köpte den för 1500:- och det är ca 3 år gammalt, så jag inbillar mig att jag gjort en rätt bra affär. Nån som vet nypriset på ett sådant? är det föregångaren till Zenith? Mvh
Publicerat September 25, 200817 yr Hej allaJag har kommit över ett Smith&Bender Nordic 1.5-6x42 som jag tänkt sätta på min nya potatiskastare (Browning longtrac composite 9.3x62). Har försökt hitta info om detta men finner inget.. Är det något som känner till något av denna modellen? Jag köpte den för 1500:- och det är ca 3 år gammalt, så jag inbillar mig att jag gjort en rätt bra affär. Nån som vet nypriset på ett sådant? är det föregångaren till Zenith? Mvh Det är snarare föregångaren till Classic verisionen. Nordic vill jag minnas kom som ett något billigare allternativ till de vanliga S&B men är ett bra sikte oavsett och 1500:- är ett fyndpris.