Publicerat September 21, 200817 yr Blev uppringd av ett par som köpte en tax valp av mig i dag. Igår när de var ute och plockade svamp hade dom valpen med sig den sprang som vanligt vid deras ben sen helt plötsligt var valpen borta . Jag åkte dit i dag och gick med min tax tik kopplad och wachteln var lös men tyvär så hittade vi ingen valp, Förmodligen så är den väl inte vid liv nu. Det var deras första hund. området den försvann var mellan valdemarsvik och åtvidaberg.
Publicerat September 21, 200817 yr Riktigt tråkigt.... Var exakt försvann den? jagar där i krokarna så det skulle vara bra att veta Mvh Garou
Publicerat September 21, 200817 yr Fy fan. Inte kul . Har själv en tax på 6 månader så man kan ju tänka sig in i hur det skulle vara om hon försvann.
Publicerat September 21, 200817 yr Författare Riktigt tråkigt....Var exakt försvann den? jagar där i krokarna så det skulle vara bra att veta Mvh Garou Skrickerum
Publicerat September 21, 200817 yr Otrevligt! Men jag är tämligen övertygad om att valpen lever. Krävs en hel del för att en hund ska avlida. Självklart så förutsätter det att hunden inte omkommer av yttrevåld eller dränker sig. Utan mat kalarar sig en hund länge, flera veckor om det kniper, utan vatten så går det därimot snabbt. Men vatten finns ju i skogen antar jag. Har haft hundar borta nått dygn o mer än så, även små terriers ett par dar i 15-20 graders kyla men nog har de överlevt och klarat sig bra så sett. Tror att även om taxen bara är 4,5 månader så klarar den sig men har kanske hittat nått skoj o förfölja o sen inte klarat att hitta tillbaka till husse o matte. När den så blivit vilse så går den dit näsan pekar... eller snurrar runt o följer sina egna slag runt, runt. Ring runt till alla polisstationer om det finns fler som gränsar i området. Sätt in någon annons i lokalblaskan, kanske nåt anlsag i matbutikerna runt om i byarna. Jag håller alla tummar jag har, och hoppas att ni hittar taxen.
Publicerat September 21, 200817 yr Författare Jo man hoppas ju att det inte har hänt något, men det är gott om rovfågel där ikring, jag jagar ett par kilometer därifrån och sett rovfågel flyga över min tax tik. Det känns lite olustigt att valpen är borta dels för att det var deras första hund sedan för att jag skulle hjälpa dom och träna den och att matte till valpen är min äldsta grabbs dagisfröken.
Publicerat September 21, 200817 yr Skrikerum... jag jagar efter skrikerumsvägen mot brantbo sjö hållet Ska hålla utkik o meddela dom andra i laget oxo Mkt örn i området......... men vi hoppas på det bästa
Publicerat September 22, 200817 yr Skönt att höra, jag förutsäter att du berättar mer om återfinnandet senare!
Publicerat September 22, 200817 yr Valpen är nu återfunnen. Skönt att höra! Förstår hur jobbigt det varit för dem.
Publicerat September 22, 200817 yr Författare Jo efter en sömnlös natt så åkte jag till jobbet och min mor åkte då ut eftrsom jag har ett sådant jobba att jag inte kan ta ledigt närsom helst, ägaren till valpen gick ut och upp på en liten väg som går till en sommerstuga som min kusin har, han ropade några gånger och rettsom det var kom valpen, han berattade för mig att han började gråta (skulle jag också göra). nuvar det ett annat problem min mor hadde ingen telefon med sig så hon åkte runt i flera timmar och letade en hund som redan var hemma
Publicerat September 22, 200817 yr Skönt att höra. Hade två taxar som var borta i 6 dagar med temperaturer ner mot -25 på natten så där hade man ju verkligen tappat allt hopp men j-klar i mig det finns mycket överlevnad i dom små liven...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.