Publicerat September 21, 200817 yr Som rubriken. Vad är detta och vad har det använts till? Våga man provskjuta? mvh/mats
Publicerat September 21, 200817 yr Är det inte en insats till hagelpangen att skjuta kantantändningsammo? Har skjutit med sådana, oftast är de utformade för att skjuta cal .22 Skottet på bilden ser ut som ett dunst, råtthagel. Med kula cal.22 ganska användbart vid grytjakt efter grimbart.
Publicerat September 21, 200817 yr Det är som sagt en insats till hagelpangen och används till avfångning i fälla och till att knäppa råttor och dyligt med. Ammon på bilden är små hagelskott. Kan ju också tillägga att de räknas som instickspipa, och därför är licensbelagda. Mvh
Publicerat September 21, 200817 yr kan en bössa med bytbara chokar alltså dom man skruvar in. ta skada med sådant skytte ? tillexempel om man rör väldigt snabbt bössan i en swing och skjuter ?
Publicerat September 22, 200817 yr Författare Det är som sagt en insats till hagelpangen och används till avfångning i fälla och till att knäppa råttor och dyligt med.Ammon på bilden är små hagelskott. Kan ju också tillägga att de räknas som instickspipa, och därför är licensbelagda. Mvh Var ungefär vad jag trodde, men går det verkligen att skjuta annat än hagel med dom? En kula borde bli väldigt instabil. \mats
Publicerat September 22, 200817 yr Var ungefär vad jag trodde, men går det verkligen att skjuta annat än hagel med dom? En kula borde bli väldigt instabil. Det är nog inget du kammar hem långhållscupen med
Publicerat September 22, 200817 yr Var ungefär vad jag trodde, men går det verkligen att skjuta annat än hagel med dom? En kula borde bli väldigt instabil.\mats Prexis som Exabit säger så funkar det nog sådär..., pipan är ju kort och oräfflad tex. Den funkar nog bäst till det som dom tänkt för, jag hade en likadan förut och när jag testade den på 10 meter så orkade haglen åtminstonde igenom papperet, men mycket mer var det inte. Hade även en likadan fast där var det kal.410, det hände liiite mer med den.. Men en kul pryl är det! Mvh Janne
Publicerat September 22, 200817 yr Nog fungerar dessa rätt bra har använt både .410 och 22lr med framgång för jakt på mink och mård. .410 i en kaliber 12 var perfekt på håll under 15 meter och 22lr lika perfekt för att kolla om mården ligger i ett ekorrbo Ps visst var dessa licensfri förr om jag minns rätt annars är ovanstående vad jag hört berättas
Publicerat September 22, 200817 yr Nog fungerar dessa rätt bra har använt både .410 och 22lr med framgång för jakt på mink och mård. .410 i en kaliber 12 var perfekt på håll under 15 meter och 22lr lika perfekt för att kolla om mården ligger i ett ekorrbo Ps visst var dessa licensfri förr om jag minns rätt annars är ovanstående vad jag hört berättas Jo det stämmer att de var licensfria förr, men nu är ju allting så farligt, så nu måste det ju vara papper på dom...