Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kylskåp

Featured Replies

Publicerat

Jag tänkte köpa mig ett bättre begagnat kylskåp för att kunna hänga småvilt i. Min tanke är att ha det i carporten, där det alltså kan bli rätt kallt. Tar ett kylskåp skada? Kompressorn borde ju gå mindre och det hela därmed bli lite snålare.

Publicerat

Jag har ett gammalt kylskåp ute i min "lada" och det funkar bra. Har haft det några år och jag har inte märkt att det har tagit någon skada alls.

Jag har borrat två hål i taket där jag har skruvat fast två krokar så man kan hänga upp djur i det. Ett rådjur utan huvud passar perfekt.

Publicerat
  • Författare

Grymt, precis det jag ville veta!

Publicerat

Det enda du/ni måste tänka på när ni ställer ett kyl eller frysskåp ute i en bod som inte är uppvärmd är att vara lite extra noga med att de är lite extra rent från damm å annat runt kompresorn och där elkomponenterna sitter!..

detta för att fukten kan göra så de blir gnistblidning eller överslag när skåpet startar å stoppar!.. detta å samband med damm å sånt kan orsaka brand! säjer inte kommer att hända! men risken ökar när den står "utomhus"

de har hänt vid några tillfällen och det vore juh synd om ni fick köttet grillat samtidigt!... :D

MVh Mamre!..

Publicerat

Bra Mamre! vet några radhus som blev grillade och rökta ordentligt då man ställt frys och kyl i förråd, en jordfelsbrytare borde hjälpa, men jag ska inte svära mig helt fri i frågan :D

Publicerat

Jordfelsbrytare är en jätte bra sak! men tyvärr hindrar den bara från att vi ska få en stöt.... den löser ur om det blir en kortslutning mellan fas och jord!.... om det blir gnistbildning så är det inte säkert att den gnistan når en del som är jordad!.. och då löser den inte ut!.. och kan där av fortfarande orsaka brand!..

för er som har gott kursen heta arbeten och fått sett de dom visar där vad som händer med gammalt tort dam när det antänds! de är som pentylstubin!.. samma sekund som de antänds i ena änden flammar de upp 10m bort. (förutsätter givetvis att de är dam hela vägen)

visst man kan ha kylar å frysar i uthus! jag har det! MEN ni bör vara noga med att hålla rent runt kompressor under kylskåpet/frysen...

Mvh Mamre!...