Publicerat September 23, 200817 yr Hejsan! Börjar att ana att pipan på min 6mmBR börjar att ta slut. Detta är inte konstaterat ännu, men jag börjar att ana det. Kom då att tänka på att 6,5BR borde vara ett bättre alternativ ifall den ska pipas om. Mer kulor att välja på och framför allt tyngre kulor. Har inte hittat någon laddata ännu men det känns realistiskt att kunna skicka iväg en 100grs kula i 900m/s. 120grs BST i 800 - 850m/s på rådjurs känns som en trevlig kombination. Någon som har lite erfarenhet eller information av denna kalibern? MVH/Jocke
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.