Publicerat September 25, 200817 yr Hej precis som titeln säger vilka storlekar och fabrikat kör ni med på hageljakten? Ni får gärna avslöja trångborrningar också!
Publicerat September 25, 200817 yr Beror lite på jaktsättet men till gässen så är väl halvborrning och us 5 ett ok recept. Kör man liggömslen och massa bulvaner så får man ofta in dem väldigt nära och då kan du i princip stoppa i stål 24 gram trap i första skottet.. första gåsen fäller du oftast inom 10 meters håll och då krävs i princip bara att du träffar. Sträckjakt på gäss är knepigare, där är väl avståndsbedömningen viktigare än vad du stoppar i bössan. Men jag tror du kommer väldigt långt med ovan recept även på sträckjakten iofs. Ska här framhålla att på forumet finns långt mycket mer erfarna gåsjägare än vad jag är så ha det i åtanke då du läser vad jag skriver. När det gäller änder så har jag dock rätt bra koll I våtmark/grunt vatten så är det stål/alternativ som gäller. Stålet dödar sämre men jag personligen gillar stål skarpt! Skjuter med 32 gram us 4 och det går skitbra. Jagar man på fastmark så duger en vanlig 32 grams laddad us 6. Faktum är att flest änder med blyskott skjuter jag nog med 28 grams laddad trap faktiskt.. Vanligtvis halv choke. Idag ska vi banka i två viltvatten och jag anar att det kan bli rätt bra håll så idag har jag rattat i kvartborrning. Återkommer med recension Mvh!
Publicerat September 25, 200817 yr När det gäller gås jakt så har jag fastnat för 4 or winchester super speed Dom upplevde jag att det var mer döa i And jakten överlåter jag till hippen