Publicerat Augusti 24, 200520 yr Hej undra om römanska IOR är numera ägd av zeiss ? hur är deras kvalitet? vem säljer IOR I sverige? mvh M98
Publicerat Augusti 25, 200520 yr Är det den klassiska "denna skitkikare har samma linser som Zeiss" som du har hört från någon nasare? Det är en klassiker... ;D Alltså, jag skrattar inte åt dig utan snarare åt en nasare i Uppsala som... :
Publicerat Augusti 26, 200520 yr Hej Herrberg Jag har inte hört av någon om detta,(ensam varge tillhör ingen politiskt eller religios samfund)men det står i deras (IORS) information with close corporation with Zeiss. numera close corporation betyder att de är köpt eller är i joint venture med ,som skoda och VW etct.har ingen erfarenhet av öst eller före detta öststats tillverkade siktar men de ser bra ut på bild och säljes i USA. mina amerikanska bushnell är tillverkat i folk republiken china ??? varför inte ensikte från romänien. de sa ändå bli EU medlem (om är de inte redan det). mvh m98
Publicerat Augusti 26, 200520 yr ps jag har ingenting mot kina och älskar kinesikt mat och som ung tyckte mycket om asiatiska damer(fast jag fick napp av japanska flickor ;D tyvärr är jag nu för gammal m98
Publicerat September 1, 200520 yr IOR skryter med att dom använder samma linser som Zeiss. Annars vet jag inget om dom förutom att dom är DYRA i usa. Samma linser behöver inte betyda samma ytbehandling.
Publicerat September 1, 200520 yr Samma linser? Det kan ju betyda lite vad som helst. Samma i betydelsen "runda" kanske? ;D