Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsjakt Vadstena

Featured Replies

Publicerat

Har fått möjlighet att för en billig peng jaga gås vid Vadstena. Vad tror ni om det? Finns det bra med gås i dem trakterna iår?

Publicerat
Har fått möjlighet att för en billig peng jaga gås vid Vadstena. Vad tror ni om det? Finns det bra med gås i dem trakterna iår?

Tja du har ju vättern och Tåkern inte så långt i från heller. Har åkt en hel del i de trakterna i aug/sept och det brukar vara bra med gäss. Tummen upp från mig! ;)

Publicerat

var och jagade gryt där för 2 veckor sedan och jaktlaget(10pers) där hade skjutit 500st under 3 kvällar,vissa dagar var väldigt bra när man prickade sträcken,väldigt bra var när man inte hann ladda om knappt under 30min :lol: men jakt är jakt men jag tror inte finns specielt mycke bättre jakt att finna om stäcken är över en :lol:

Publicerat
var och jagade gryt där för 2 veckor sedan och jaktlaget(10pers) där hade skjutit 500st under 3 kvällar,vissa dagar var väldigt bra när man prickade sträcken,väldigt bra var när man inte hann ladda om knappt under 30min ^_^ men jakt är jakt men jag tror inte finns specielt mycke bättre jakt att finna om stäcken är över en :wub:

En av mina jaktönskningar är att få vara med på en riktigt bra gåsjakt. Men, men...här uppe får man vara glad om man lyckas skjuta1-2 gäss om året. ;)

Publicerat

Tror det är helt rätt biotop..

Hallen.. Kan skvallra lite om att Seger och Matte bara igår sköt nästan 50 gäss fördelat på två sittningar ^_^

Mvh!

Publicerat

Hallen.. Kan skvallra lite om att Seger och Matte bara igår sköt nästan 50 gäss fördelat på två sittningar :wub:

Mvh!

Ni ska ge fan i att jaga gäss uppe i norrland. Gässen blir så förbaskat skygga när de kommer ner till mig senare i höst när ni envisas med att panga på dem förjämnan. ^_^

Publicerat

Hallen.. Kan skvallra lite om att Seger och Matte bara igår sköt nästan 50 gäss fördelat på två sittningar :)

Mvh!

Jag vet...Seger är sååå vänlig och skickar mig fina mms...

Publicerat
  • Författare

Jamen det låter ju jävligt intressant detta. Skulle varar glad om jag fick skjuta några stycken bara.

Vad ska man skjuta med för plugg? 5:or?

Publicerat

Jag har varit i Vadstena på gåsjakt två gånger förra året och en gång i år.

Förra året fick vi sluta skjuta efter ett par timmar eftersom man skulle ta hand om bytet också i år hade vi lite sämre tur och fick sitta hela dagen.

Kan verkligen rekommendera jakten och det är kanadickerna som gäller och bulvaner och lockpipa är receptet.

Publicerat

skjut bara inte för många så grävlingarna kan överleva oxå! :lol:

Publicerat
Jag har varit i Vadstena på gåsjakt två gånger förra året och en gång i år.

Förra året fick vi sluta skjuta efter ett par timmar eftersom man skulle ta hand om bytet också i år hade vi lite sämre tur och fick sitta hela dagen.

Kan verkligen rekommendera jakten och det är kanadickerna som gäller och bulvaner och lockpipa är receptet.

Vem kan man lura så att man kan få hänga på denna jakt??? :):mellow:

Publicerat

Kolla länken

http://www.gasriket.se/

Dom har jaktmarkerna nära stan och därmed sjön också. På morgonoen och på kvällen lämnar gässen sjön för att flyga till åkrarna för att äta och sedan tillbaka förstås.

Publicerat

ansikten man känner igen,just viken vars vi såg uppskattnings vis 500 talet gäss så låg 2st gryt som jag verkligen aldrig sett innan,grytingångar utmot vättern och ca 1 meter ifrån :D

• 6 months later...
Publicerat

Till denna mark ska jag i September.

Bor i vårat sommarhus i Motala under tiden.

Två dagars gåsjakt mellan vättern och tåkern. ;)