Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bästa eftersökslampan

Featured Replies

Publicerat

Jag letar efter en bra lampa att sätta på min hagelautomat när jag går eftersök i mörker.

Jag har kikat på lite lampor men inte så ingående. I kväll kom kompisen(fidde)hem hit med en lampa som hans styvson importerat från staterna.

http://www.lighthound.com/Fenix-TK11-Cree-...or_p_0-428.html

Det var ett djävla ljus i den men tyvärr så fanns det inte någon möjlighet att tända ficklampan via strömbrytare på framstocken.

Ev går det att bara flytta den från typ razerbacks lampor.

http://www.racerback.se/eftersoekslampa-vakjakt-p-444.html

Ser nästan ut att vara samma lampa :P:D

Nu vill jag ha flera tips på bra lampor, käns som att ett måste är laddningsbara batt och strömbrytare på framstock.

Ös på med era erfarenheter

Lasse

Publicerat

Jag har ju en liten shure-fire som är sisådär, ska gå att trimma och byta diod. Där har du iaf tändknapp för kolv osv..

Mvh!

Publicerat

Min ringa erfarenhet är att de korta stunder man använder lampan, så är den lilla Surefiren helt ok. De gånger jag använt lampan så är det ju ganska korta avstånd och framför allt korta stunder lampan är tänd, dvs vid själv avfångningen.

Jag ser också en fördel med att kunna ha lösa batterier, för du kan ju ge dig fn på att batteriet inte är laddat då du väl behöver den.

Publicerat

Har TacmIII o haft några år.

Funkat bra, bytt nån del som slitits ut o tappade en "fjäder" i våras men de finns ju reservdelar så än hänger den med.

Lite konfunderad blev jag..

Köpte en extra Tacm när jag tappade fjädern.

Satte "bakdelen" med tryckknappen på den nya lampan o när jag sköt med slugg så hoppade dakdelen loss av rekylen....

Satte ihop rätt bakdel med rätt lampa i ålder då.. o så funkade de igen.

Kan va nått fel i modell, ålder eller nått??

2 Batterier kostade 59.- på Chasolson sist.

Vara väl sådär timmen, men när man som jag bara tänder när det ska skjutas så är det fullt tillräckligt o räcker länge..

Annars har jag bara bytt bakdel med sladd en gång på 10 år som jag tror jag haft den.

Polaren har likadan men haft lite strul med lite av varje, försökt löda o pyssla lite på egen hand.... fast o andra sidan så är han kanske lite mer oförsiktig o hetsig med sina prylar...

Senaste fadäsen va:

avstånd ca 10 m..

Mottagare gran...

kastföremål... Astro handenhet...

Sen gnäller killen på att skiten han har inte klarar påfrestningarna under vanlig jakt... :lol:

Publicerat
Har TacmIII o haft några år.

Funkat bra, bytt nån del som slitits ut o tappade en "fjäder" i våras men de finns ju reservdelar så än hänger den med.

Lite konfunderad blev jag..

Köpte en extra Tacm när jag tappade fjädern.

Satte "bakdelen" med tryckknappen på den nya lampan o när jag sköt med slugg så hoppade dakdelen loss av rekylen....

Satte ihop rätt bakdel med rätt lampa i ålder då.. o så funkade de igen.

Kan va nått fel i modell, ålder eller nått??

2 Batterier kostade 59.- på Chasolson sist.

Vara väl sådär timmen, men när man som jag bara tänder när det ska skjutas så är det fullt tillräckligt o räcker länge..

Annars har jag bara bytt bakdel med sladd en gång på 10 år som jag tror jag haft den.

Polaren har likadan men haft lite strul med lite av varje, försökt löda o pyssla lite på egen hand.... fast o andra sidan så är han kanske lite mer oförsiktig o hetsig med sina prylar...

Senaste fadäsen va:

avstånd ca 10 m..

Mottagare gran...

kastföremål... Astro handenhet...

Sen gnäller killen på att skiten han har inte klarar påfrestningarna under vanlig jakt... :D

Jula har ännu billiga batterier! Köpte t.o.m ännu billigare batterier i en datoraffär (2 st. för 39 kr).