Publicerat September 27, 200817 yr Tjena! var o sköt med gammelbettan (hva m/46, 9,3x57) idag för att se ifall den nya kornhöjden var rätt. Det var den såklart inte! Men det är inte därför jag skriver det här inlägget. Efter att ha konstaterat att kornhöjden var fel så skulle jag skjuta några smällar till. Klick! väntade en stund och slängde ut patronen och prövade med en ny, samma sak. Patronen fastnade oxo i patronläget. Då visade sig det att utdragarklon gått av Så då undrar jag om det är ett tecken på något eller är det bara att köpa en ny? Självklart måste jag köpa en ny men kan man fortsätta med samma laddningar? De jag sköt med var 286grains oryx framför 43,5 grains norma 202 samt jaktmatch. Hade laddat upp med sellier o bellots 18,5 grams sp, framför 40 grains norma 202, men den hann jag inte skjuta med innan utdragaren gick av. Mvh Micke
Publicerat September 27, 200817 yr Köp nytt och montera den. Men kolla så du får ut allt skrot som kan ligga kvar.
Publicerat September 27, 200817 yr Författare Ok! Det var en rejäl flisa som försvann Den låg i magasinsbrunnen upptäckte jag när jag kom hem Tack! Mvh