Publicerat September 28, 200817 yr Hej!! Jag ska köpa en tredje studsare och det står mellan remington sps 308 eller en remington vtr 308. nån som vet vad man ska ta? nåt tips så att säga:) vtr:en med trekantig pipa,, Har en 8,57js sen tidigare som hundförar och eftersöksbössa. Tacksam för tips:)
Publicerat September 28, 200817 yr Varför då undrar nog både Chivas112 och jag. Har du provat både sps och vtr? Jag har det inte så gärna lite feedback tack.
Publicerat September 28, 200817 yr Jag har en SPS i 30-06.. skjuter bra träffbilder direkt ur kartong får jag lov att säga. Det jag har kommit fram till so far: + Mycket kvalité för pengarna. + Kolvens utformning och bakkappan gör att 30-06 känns som 6,5x55. + Lätt och smidig utan att vara svår att stabilisera vid skytte. - Kolven är ihålig och det ekar endel när man går genom ett busksnår. (går att åtgärda med byggskum) - Lådan är borrad något snett, vilket tydligen är standard på remington. -/+ Efter att trycket är justerat är det kanonbra! Innan så är det hemskt hårt.
Publicerat September 28, 200817 yr Ok kaptenkrok det lät ju positivt måste jag säga..har varit och känt på båda på vapencentrum och jag måste säga att det övervägande lutar åt en sps,,,fast skiljer det mycket på precision till vtr:en så är ju den het den med så att säga..men men fortsätt tipas,,,är ba glad för synpunkter
Publicerat September 28, 200817 yr Ok kaptenkrok det lät ju positivt måste jag säga..har varit och känt på båda på vapencentrum och jag måste säga att det övervägande lutar åt en sps,,,fast skiljer det mycket på precision till vtr:en så är ju den het den med så att säga..men men fortsätt tipas,,,är ba glad för synpunkter De ska enligt (obekräftad) uppgift skjuta precis lika bra/dåligt. Skillnaden är den trekantiga pipan och resten av kosmetikan.. Tror det gör varken till eller fårn om pipan är trekantig eller runt. Kanske att den svalnar snabbare? Men för precisionen lär det inte spela någon roll. Däremot krångligt om man t.ex. skulle få för sig att montera en ljuddämpare i framtiden. EDIT: LTR är väl den modellserien där det börjar hända saker med precisionen =) Men som sagt, fyra skott i en klisterlapp på 80m med 30-06 tycker iaf jag är acceptabelt =)
Publicerat September 28, 200817 yr Har en SPS Tactical i 308w, ur mysig bössa, har skjutit mkt täta bilder från dag 1. Den är nedstoppad i en houge kolv vilket inte gör saken sämre. Här kan du läsa mer om den: http://www.snipercentral.com/spstactical.htm Mvh
Publicerat September 28, 200817 yr De ska enligt (obekräftad) uppgift skjuta precis lika bra/dåligt. Skillnaden är den trekantiga pipan och resten av kosmetikan.. Tror det gör varken till eller fårn om pipan är trekantig eller runt. Kanske att den svalnar snabbare? Men för precisionen lär det inte spela någon roll. Däremot krångligt om man t.ex. skulle få för sig att montera en ljuddämpare i framtiden.EDIT: LTR är väl den modellserien där det börjar hända saker med precisionen =) Men som sagt, fyra skott i en klisterlapp på 80m med 30-06 tycker iaf jag är acceptabelt =) Ja just det,,,då lutar det mer åt sps igen hehe,,,priset skiljer ju med,,
Publicerat September 28, 200817 yr Varför då undrar nog både Chivas112 och jag. Har du provat både sps och vtr? Jag har det inte så gärna lite feedback tack. Helt enkelt för att med en LTR så får man ett smidigt vapen som oftast skjuter ruggigt bra. Man får en bra och styv kolv som inte påverkar träffläget vid skytte med benstöd eller liknande. (Det har hänt och kan hända med SPS kolven)
Publicerat September 28, 200817 yr Helt enkelt för att med en LTR så får man ett smidigt vapen som oftast skjuter ruggigt bra.Man får en bra och styv kolv som inte påverkar träffläget vid skytte med benstöd eller liknande. (Det har hänt och kan hända med SPS kolven) Om du ska lyckas med det på en SPS får du ha jäääkligt tunga benstöd, eller dra den jääääkligt hårt i kolven... Min skiftar icke träffläge med/utan benstöd... det sköter ju kikarsiktet så bra åt mig ändå.. hehe.. nej, sorry - jag får ta ett litet besök på gnälltråden, kommer strax tillbaka.
Publicerat September 29, 200817 yr El. här en rem. 700 bdl. Jag har varit och tittat på den. Fint skick! Den är värd sina pengar. http://www.blocket.se/vi/17905922.htm?ca=1_7_s VVS = Våga vägra syntetstock
Publicerat September 29, 200817 yr El. här en rem. 700 bdl. Jag har varit och tittat på den. Fint skick! Den är värd sina pengar.http://www.blocket.se/vi/17905922.htm?ca=1_7_s VVS = Våga vägra syntetstock Ahhh... jag har fan undrat vad alla bilar med VVS-tryckt på sidan har stått för =) Tack ls för förklaringen